Dawna literatura włoska 3321-Z21LIC-04
Tematyka zajęć oraz wybór analizowanych utwór zależą od indywidualnych zainteresowań studentów z zakresu dawnej literatury włoskiej (XIII w. - XVIII w.)
Seminarium poświęcone będzie dyskusji nad projektami prac licencjackich oraz doskonaleniu znajomości metod pracy naukowej, w szczególności wyboru i zdefiniowania celów pracy badawczej, metod oraz umiejętności pisania pracy naukowej. Na seminarium studenci informować będą o postępach swojej pracy, prezentując zebrany materiał analityczny i metodologię jego opracowania.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
K_W01 powiązania filologii włoskiej z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych, w tym przede wszystkim nauki o sztuce, nauki o kulturze i religii;
K_W03 terminologię, przedmiot i kierunki badań dziedziny;
K_W09 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Umiejętności: absolwent potrafi:
K_U01 czytać ze zrozumieniem teksty w języku włoskim, w szczególności teksty w zakresie dawnej literatury włoskiej;
K_U02 przedstawić własne poglądy, opinie, dyskutować, prezentować przygotowane zagadnienia w języku włoskim;
K_U04 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności z wykorzystaniem odpowiednich źródeł (słowników, leksykonów, encyklopedii, tekstów źródłowych, opracowań monograficznych, itp.) w zakresie dawnej literatury włoskiej;
K_U05 pracować, realizować zadania i rozwijać swoje umiejętności wedle wskazówek opiekuna naukowego; P6S_UW
K_U06 napisać oraz zredagować pracę pisemną w języku polskim i włoskim (semestralną, roczną, a także licencjacką) z zastosowaniem odpowiednich metod oraz właściwych źródeł;
K_U08 planować i organizować pracę, współdziałać w zespole.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
K_K01 krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności, rozumie także potrzebę ciągłego doskonalenia się i rozwoju;
K_K02 udziału w życiu kulturalnym, wypełniania zobowiązań społecznych;
K_K03 przestrzegania zasad etyki zawodowej, uznawania autorytetu ekspertów, zasięgania ich opinii przy rozwiązywaniu złożonych problemów;
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach
2. Systematyczna prezentacja postępów w pisaniu pracy licencjackiej zgodnie z sugestiami opiekuna.
3. Ukończenie pracy licencjackiej.
Literatura
Dobierana indywidualnie w zależności od tematyki prac licencjackich uczestników seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: