Seminarium magisterskie językoznawcze II - linia fińska 3320-ZMF-3S-J
Celem seminarium magisterskiego jest pogłębienie wiedzy z zakresu językoznawstwa fińskiego na interesujące studentów tematy poprzez zbieranie, referowanie i krytyczną analizę literatury przedmiotu oraz materiału źródłowego, a także udoskonalenie warsztatu pisania pracy naukowej. W trakcie seminarium pogłębione zostaną zagadnienia związane z konstrukcją pracy naukowej, metodologią, argumentacją, sposobem przedstawienia treści, sposobem sporządzania przypisów i bibliografii. W tym celu na zajęciach zostaną omówione przykładowe teksty akademickie z zakresu językoznawstwa pod kątem ich układu i kompozycji oraz frazeologii i sformułowań typowych dla tekstów akademickich. W trakcie zajęć studenci będą referować wybrane przez siebie prace naukowe, uczestniczyć w dyskusjach oraz przedstawiać postępy w pracy. Będą także uczyć się pisania abstraktu swojej pracy w języku angielskim.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu seminarium student:
- bardzo dobrze zna terminologię związaną z tematem swojej pracy magisterskiej i umie się nią posługiwać
- ma bardzo dobre rozeznanie w zagadnieniach z językoznawstwa ogólnego, zwłaszcza związanych z tematem swojej pracy
- posiada wiedzę o zaplanowaniu, metodyce i prezentacji swoich badań naukowych
- potrafi profesjonalnie przeanalizować badany materiał językowy
- potrafi wyszukiwać, krytycznie oceniać i dobierać informacje niezbędne do napisania pracy
- posiada umiejętności badawcze: umie sformułować i wytyczyć problem badawczy, dobrać metodę pracy, literaturę przedmiotu oraz materiał do analizy, potrafi samodzielnie opracować tekst naukowy i przedstawić wyniki pracy
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności naukowe, korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego
- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów
- potrafi wyciągać i formułować wnioski badawcze
- potrafi nawiązać kontakt ze specjalistami z danej dziedziny w celu pogłębienia i wzbogacenia analizy (np. z autorami, tłumaczami, znawcami tematu)
- potrafi zaprezentować swoją pracę na szerszym forum
- potrafi napisać streszczenie swojej pracy w języku angielskim
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji swojego zadania
- ma nawyk śledzenia współczesnych zjawisk zachodzących w języku fińskim i w badaniach językoznawczych
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ustawicznego dokształcania się.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach, referowanie wybranej literatury przedmiotu, referowanie postępów pracy, przygotowanie i złożenie w terminie pracy magisterskiej.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Eco, Umberto. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Lebrun, Jean-Luc. 2011. Scientific Writing 2.0: A reader and writer's guide. World Scientific Publishers.
Schimel, Joshua. 2012. Writing Science: How to write papers that get cited and proposals that get funded. Oxford University Press.
Siuda, Piotr & Wasylczyk, Piotr. 2018. Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: PWN.
Stępień, Beata. 2016. Zasady pisania tekstów naukowych. Prace doktorskie i artykuły. Warszawa: PWN.
Svinhufvud, Kimmo. 2009. Gradu-takuu. Tammi.
Tieteellinen kirjoittaminen. 2002. Merja Kinnunen & Olli Löytty (red.). Tampere: Vastapaino.
Tutkiva suomen kielen opiskelija. Ohjeita seminaarityöskentelyyn ja tutkielmantekoon. 2008. Helsingin yliopiston suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden laitos.
czasopisma językoznawcze: Virittäjä, Kielikello, Sananjalka, Puhe ja kieli, AFinLA
literatura językoznawcza zgodna z wybranym przez studenta tematem pracy magisterskiej
Uwagi
W cyklu 2023Z:
. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: