Wypowiedź ustna w języku hiszpańskim II 3305-WUH2-1U
Podstawowymi celem kształcenia tego modułu jest nabycie i pogłębienie wiedzy dotyczącej języka hiszpańskiego z zakresu wystąpień ustnych. Studenci nabywają umiejętności z dziedziny wypowiedzi i prezentacji ustnych na tematy merytoryczne. Zapoznają się z dyskursem kademickim naukowców, pisarzy i twórców kultury hiszpanskich i latynoamerykanskich. Nauczą się sztuki artykułowania dyskursu zarówno na tematy społeczne, polityczne, kulturowe jak i merytoryczne, związane z kierunkiem ich badań. Precyzja wypowiedzi, synteza informacji, praktyczne zastosowanie reguł wypowiedzi ustnej poprzez użycie odpowiednich rejestrów językowych, leksyki i stylistyki.
Celem niniejszych zajęc jest zastosowanie przez studenta reguł wypowiedzi ustnej w językiu hiszpańskim na poziomie C2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego,. Student posiada kompetencję językową czynną i bierną w zakresie języka hiszpańskiego, potrafi z łatwością zrozumieć wszystkie rodzaje tekstów języka pisanego i mówionego, posługiwać się wyrażeniami idiomatycznymi i kolokwializmami oraz posiada znajomość reguł pragmatyki komunikacji językowej. wykorzystać nabyte umiejętności językowe w zakresie rozumienia i tworzenia tekstów ustnych z wykorzystaniem terminologii fachowej. Po ukonczeniu kursu student, za posrednictwem dyskursu oralnego, jest w stanie porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów, technik komunikacyjnych ze specjalistami w języku hiszpańskim w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
K_W01 specyfikę przedmiotową i metodologiczną właściwą dla studiowanego kierunku, którą jest w stanie rozwijać twórczo i stosować w działalności profesjonalnej, terminologię z zakresu studiowanego kierunku na poziomie rozszerzonym
K_W05 terminologię, teorię i metodologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych
K_W06 współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych, obejmujące wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych
Umiejętności
K_U02 samodzielnie zdobywać wiedzę w zakresie studiowanego kierunku i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową
K-U05 posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie C2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego, tj. posiada kompetencję językową czynną i bierną w zakresie języka hiszpańskiego, potrafi z łatwością zrozumieć wszystkie rodzaje tekstów języka pisanego i mówionego, posługiwać się wyrażeniami idiomatycznymi i kolokwializmami oraz posiada znajomość reguł pragmatyki komunikacji językowej
K-U06 potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów, technik komunikacyjnych ze specjalistami w języku hiszpańskim w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych
Kompetencje społeczne
Student potrafi
K_K01 wsółdziałać w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Prezentacje ustne krótkie i długie podczas zajec
Test gramatyczny/ esej
Projekt koncowy: prezentacja na temat merytoryczny
Dopuszczalne 2 nieobecnosci
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
L.Busquets, L.Bonzi, Curso de conversación y redacción, SGEL, Madrid
R.Navas Ruiz, J.M.Alegre, P.L.López, Espańol avanzado, ed.Colegio de
Espańa, Salamanca
S.Alcoba, Léxico literario espańol, Ariel Linguística , Borna
L.Miguel López, N.Sans, ? A qué no sabes?, Edelsa, Madrid
E.Marcos Llorach, Gramática de la lengua espańola, Espasa Calpe, Madrid
F.Matte Bon, Gramática comunicativa del espańol, Difusión, Madrid
Colección: Problemas fundamentales del espańol, SGEL,Colegio de Espańa
Moreno García Concha,Curso de Perfeccionamiento. Hablar, escribir y pensar en espa?ol, SGEL.
Moreno García Concha, Curso Superior de Espa?ol. Ejercicios. Notas Gramaticales. Textos. Colegio de Salamanca.
Diccionario de uso del Espa?ol Actual, Clave, SM.
Diccionario de la Lengua Espa?ola, RAE., Tomos I y II, vigésima primera edición.
A. González Hermoso, J. R. Cuenot,M. Sánchez Alfaro, Gramática de espańol ,lengua extranjera .Edelsa.
Método de Espa?ol para Extranjeros, Nivel superior, Clave.
Francisca Castro,Uso de la gramática espa?ola. Avanzado, Edelsa.
A fondo, curso superior de espa?ol, SGEL
S.Alcoba, Léxico literario espańol, Ariel Linguistica, Boma
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: