Praktyczna nauka języka portugalskiego do celów filologicznych III 3305-PNJP-CF3-2U
Kurs dedykowany dla studentów specjalności hiszpańskiej i latynoamerykańskiej, posiadających znajomość języka portugalskiego na poziomie A2. Ma na celu rozwinięcie kompetencji pisemnych i ustnych w posługiwaniu się językiem portugalskim w jego wariancie portugalskim (grupa 1) lub brazylijskim (grupa 2). Zakłada się, że po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2/C1, zgodnie z założeniami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Kurs zakłada naukę języka portugalskiego w ujęciu komunikacyjnym i interkulturowym.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
WIEDZA
Po ukończeniu kursu student posiada:
- znajomość języka portugalskiego (poziom B2/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) w wymiarze komunikacyjnym i interkulturowym, zgodnie z opisem kursu;
- znajomość reguł i instrumentów językowych niezbędnych do analizy tekstów prezentujących zróżnicowane odmiany, style i rejestry języka portugalskiego na poziomie zaawansowanym;
- wiedzę na temat kultury i realiów krajów portugalskojęzycznych;
- znajomość terminologii właściwej dla studiowanego przedmiotu i kierunku.
(K_W01, K_W02, K_W04, K_W05)
UMIEJĘTNOŚCI - student potrafi:
samodzielnie zdobywać wiedzę, pogłębiać i ugruntowywać umiejętności w zakresie nauki języka portugalskiego oraz wykorzystywać te umiejętności do rozwijania wiedzy i kompetencji w innych obszarach właściwych dla studiowanego kierunku oraz w pracy zawodowej;
wykorzystać nabyte umiejętności językowe w zakresie rozumienia i tworzenia tekstów ustnych i pisemnych w języku portugalskim;
posługiwać się językiem portugalskim na poziomie B2/C1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego;
porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów, technik komunikacyjnych w języku portugalskim, w zakresie zdobytej wiedzy i umiejętności.
(K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U06)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do:
współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K01)
rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem przyszłego zawodu (K_K02)
Kryteria oceniania
[DLA WERSJI BRAZYLIJSKIEJ]
Ocena ciągła w trakcie semestru, prezentacja ustna tematów dobranych zgodnie z zainteresowaniami studentów.
W ocenie zostaną wzięte pod uwagę następujące elementy:
• obecność i aktywny udział w zajęciach
• zadania ustne i pisemne
Szczegółowe zasady zaliczenia i oceniania przedstawione zostaną na początku semestru.
[Dla wersji europejskiej]
Ocena semestralna zostanie określona w oparciu o następujące elementy:
a) dwa testy pisemne (50%);
b) wystąpienie ustne (20%);
c) prace pisemne w trakcie semestru (recenzje książek,notatki z lektury itp.) (20%);
d) prace domowe i udział w zajęciach (10%).
Literatura
Fernandes, Gláucia Roberta Rocha (2008) Muito Prazer: fale o português do Brasil, Editora Dizal, Barueri.
Coimbra, Isabel e Coimbra, Olga Mata (2012) Gramática Ativa 1 – Versão Brasileira, Lidel, Lisboa.
Coimbra, Isabel e Coimbra, Olga Mata (2012) Gramática Ativa 2 – Versão Brasileira, Lidel, Lisboa.
Inne materiały, nagrania, filmy, piosenki, artykuły etc.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć |
W cyklu 2024Z:
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: