- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci 3302-ECOMP-OG
Kurs "E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci" prowadzi krok po kroku przez kolejne etapy budowy i uruchomienia e-biznesu w postaci e-sklepu lub serwisu internetowego.
Cele szczegółowe to:
- poznanie szczegółów funkcjonowania e-biznesu w dwóch wariantach: pośredniego (klasycznego ze sprzedażą w sieci) i bezpośredniego (tylko w sieci)
- omówienie czterech kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży e-commerce dla towarów fizycznych, usług i innych produktów, w tym cyfrowych (e-booki itp.)
- praktyczna analiza wybranych przykładów realnych e-biznesów pod kątem wdrożenia sprzedaży e-commerce, tj. analiza stron internetowych, pozycjonowania w sieci itp.
- przećwiczenie podstawowych działań wdrożeniowych dla wybranych rodzajów sprzedaży e-commerce (e-biznesów) zgodnie z szablonem wdrożenia sprzedaży e-commerce (grupa docelowa, produkt, system sprzedaży, systemy uzupełniające, formalności itp.)
Program kursu obejmuje m.in.:
1. Wybór grupy docelowej i produktu (analiza rynku), w tym strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci oraz optymalizację SEO
2. Budowa systemu e-commerce, w tym wybór systemu sprzedaży (SaaS, opensource) oraz kluczowych systemów uzupełniających (dostawa, płatność, analityka, e-mail marketing itp.)
3. Działania zabezpieczające sprzedaż (certyfikat SSL, regulamin, polityka prywatności, RODO) zgodne z współczesnymi wymogami formalno-prawnymi
4. Budowa podstawowego systemu promocji (Google sieć wyszukiwania, Google sieć displayowa, serwis Facebook, inne)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Uczestnik kursu potrafi:
- dokonać analizy rynku oraz wybrać grupę docelową i produkt
- zaprojektować strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci, w tym działania SEO
- zaprojektować system e-commerce, w tym wybrać system sprzedaży oraz kluczowe systemy uzupełniające
- podjąć działania zabezpieczające sprzedaż (regulamin, polityka prywatności, mechanizm zgód zgodny z RODO)
- zaplanować podstawowy system promocji
Kryteria oceniania
Podstawą weryfikacji wiedzy z kursu będzie:
- ocena zadań cząstkowych dostępnych po wybranych modułach kursu
- ocena projektu końcowego, czyli analizy wybranego e-biznesu lub projektu własnego e-biznesu stworzonego na bazie szablonu wdrożenia sprzedaży e-commerce
Literatura
- Materiały własne autora
- Materiały wideo dostępne na platformie e-learningowej Akademii EECOM
- Materiały dydaktyczne dostępne na platformie e-learningowej Akademii EECOM
- Strony internetowe wybranych biznesów w sieci
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: