Seminarium licencjackie literatura i kultura 2 3301-SEM-LIC-LK-2
Studenci pracują nad pisaniem przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych i redakcją pracy zgodnie z uwagami prowadzącego. Na początku tego semestru studenci formułują ostateczny tytuł pracy licencjackiej i stopniowo rozwijają złożony w I semestrze konspekt podczas zajęć w grupie oraz indywidualnych konsultacji z prowadzącym, podczas których studenci omawiają postępy w pracy wspólnie z promotorem. Istotnym elementem jest też uczulenie studentów na kwestie praw autorskich i ochrony własności intelektualnej przy pisaniu tekstów naukowych. Pod koniec semestru studenci umieszczają gotową pracę w ogólnouniwersyteckim archiwum prac dyplomowych, gdzie jest przeprowadzone badanie antyplagiatowe i praca zostaje poddana recenzji.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
K_W02 w zaawansowanym stopniu kluczową terminologię, główne metody i teorie badań nad literaturą i kulturą w ramach filologii angielskiej w obszarach istotnych dla tematyki seminarium
K_W05 w zaawansowanym stopniu gramatykę, składnię, fonologię, fonetykę, morfologię, pragmatykę języka angielskiego w obszarach istotnych dla tematyki seminarium
K_W07 zasady projektowania badań literaturoznawczych i kulturoznawczych, a w szczególności stosowania metod i narzędzi w formułowaniu problemów badawczych w obszarach istotnych dla tematyki seminarium
K_W11 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
K_W12 ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej, związanej z kierunkiem studiów
Umiejętności
Student potrafi:
K_U01 posługiwać się terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa w obszarach istotnych dla tematyki seminarium
K_U02 posługiwać się metodologią badań literaturoznawczych i kulturoznawczych w ramach filologii angielskiej, z poszanowaniem norm etyki naukowej i prawa autorskiego
K_U03 analizować i syntetyzować treści i zjawiska literackie i kulturowe w obszarach istotnych dla tematyki seminarium w kontekście społecznym, historycznym i gospodarczym
K_U04 wykorzystać zdobytą wiedzę do opisania i rozwiązania problemu oraz wykonania zadania w obszarach istotnych dla tematyki seminarium z zakresu literaturoznawstwa i nauk o kulturze i religii
K_U05 wyszukiwać informacje w różnych źródłach, poddać krytycznej ocenie źródło, ocenić przydatność informacji i dokonać analizy i syntezy informacji w odniesieniu do zagadnień związanych z tematyką seminarium
K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
K_U08 planować i organizować pracę indywidualną i w zespole by skutecznie realizować wyznaczone cele
K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę i komunikować się w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie minimum C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w szczególności w odniesieniu do realizacji projektu badawczego związanego z pracą licencjacką
K_U11 projektować własną ścieżkę rozwoju, w szczególności w odniesieniu do projektu badawczego związanego z pracą licencjacką
Kompetencje społeczne
Student jest gotów do:
K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz zasad i norm etycznych w działaniach projektowych i innych aktywnościach podejmowanych w ramach pracy zawodowej, wolontariatu itp.
Kształcenie językowe na poziomie B2+.
Kryteria oceniania
- obecność: dopuszczalne 3 nieobecności
- udział w dyskusjach
- prezentacje
- temat pracy licencjackiej (do początku marca)
- ostateczna wersja pracy dyplomowej, spełniająca kryteria merytoryczne i formalne właściwe dla prac licencjackich
Literatura
Literatura merytoryczna zależna od tematyki konkretnej pracy dyplomowej i podstawowa dotycząca techniki pisania prac akademickich.
Podstawowe źródła ogólne to:
Pinker, Steven. The Sense of Style: The Thinking Person's Guide to Writing in the 21st Century
Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed.
Graff, Gerald and Cathy Birkenstein. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing
McCarthy, Michael and Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use
Uwagi
W cyklu 2024L:
Dopuszcza się możliwość prowadzenia konsultacji online. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: