Imigracja: wielokulturowość w Wielkiej Brytanii 3301-KB243
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
zdalnie
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Studenci znają i rozumieją:
K_W02 w zaawansowanym stopniu kluczową terminologię, główne metody i teorie badań nad brytyjską kulturą (w szczególności dotyczące imigracji i wielokulturowości) w ramach filologii angielskiej;
K_W03 w zaawansowanym stopniu tendencje rozwoju badań kulturoznawczych w szczególności dotyczących historii i teorii mody w ramach filologii angielskiej;
K_W05 w zaawansowanym stopniu gramatykę, składnię, fonologię, fonetykę, morfologię, pragmatykę języka angielskiego;
K_W07 zasady projektowania badań kulturoznawczych, a w szczególności stosowania metod i narzędzi w formułowaniu problemów badawczych.
Umiejętności
Studenci potrafią:
K_U01 posługiwać się terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu kulturoznawstwa w szczególności dotyczących imigracji i wielokulturowości;
K_U02 posługiwać się metodologią badań kulturoznawczych w ramach filologii angielskiej, z poszanowaniem norm etyki naukowej i prawa autorskiego
K_U04 wykorzystać zdobytą wiedzę do opisania i rozwiązania problemu oraz wykonania zadania dotyczącego tematyki z zakresu dyscypliny nauki o kulturze i religii
K_U11 projektować własną ścieżkę rozwoju
Kompetencje społeczne
Studenci są gotowi do:
K_K02 kształcenia ustawicznego i rozwoju osobistego, wykorzystując umiejętności w zakresie dokonywania wyboru przedmiotów i projektów odpowiadających zainteresowaniom danej osoby
K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz zasad i norm etycznych w działaniach projektowych i innych aktywnościach podejmowanych w ramach pracy zawodowej, wolontariatu itp.
Kształcenie językowe na poziomie B2+.
Kształcenie językowe na poziomie B2+
Podczas dyskusji na zajęciach studenci nabywają umiejętności wyrażania myśli jasno, spójnie, logicznie i precyzyjnie, językiem poprawnym gramatycznie, fonetycznie i pod względem słownictwa.
Kryteria oceniania
Aktywność, obecność, prezentacja - 20%
Test końcowy - 80%
60-65 % - 3; 66-70 % - 3,5; 71-80 % - 4; 81-90 % - 4,5; 91-100 % - 5
Dopuszczalne są 3 nieobecności.
Zaliczenie poprawkowe - egzamin w sesji poprawkowej
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć
Literatura
Alibhai-Brown, Yasmin. True Colours. Southhampton: Institute for Public Policy Research, 1999.Baker, Houston A., Jr.,Manthia Diawara and Ruth H. Lindeborg, eds. Black British Cultural Studies. A Reader. Chicago: University of Chicago Press, 1996.Bhabha, Homi K. “Narrating the Nation.” In Nation and Narration, edited by Homi K. Bhabha,1-7. London: Routledge, 2000. Bhabha, Homi K. “The Postcolonial and The Postmodern: The Question of Agency.” In The Cultural Studies Reader, edited by Simon During 189-208. London: Routledge, 2001.Cannadiene, David. Ornamentalism. How the British Saw Their Empire. Oxford: Oxford University Press, 2001.Fairclough, Norman. Analysing Discourse: Textual Analysis for Social Research. London: Routledge, 2003.Gilroy, Paul. There Ain't No Black in the Union Jack. London: Routledge, 2002.Hall, Stuart, ed. Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. London: Sage Publications, 2002.Mirzoeff, Nicholas. “The Multiple Viewpoint. Diaspora and Visual Culture.” In The Visual Culture Reader, edited by Nicolas Mirzoeff, 204-214. New York: Routledge, 2005.Morley, David, and Kevin Robins. British Cultural Studies, Geography, Nationality and Identity. Oxford: Oxford University Press, 2001.Parekh, Bhikhu. Rethinking Multiculturalism. Hampshire: Palgrave, 2000.Paul, Kathleen. Whitewashing Britain. Race and Citizenship in the Postwar Era. New York: Cornell University Press, 1997.Pines, Jim. “Rituals and Representations of Black ‘Britishness’.” in: British Cultural Studies. Geography Nationality and Identity, edited by David Morley Morley and Kevin Robins, 57-66. Oxford: Oxford University Press, 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: