Seminarium magisterskie - literaturoznawcze 3224-D9SEMLIT
Zajęcia przewidują dyskutowanie wszystkich problemów związanych z przygotowywaniem pracy dyplomowej, opracowanie i redagowanie pracy magisterskiej. Ustalenie koncepcji oraz napisanie kolejnych rozdziałów pracy. Zwrócenie uwagi studenta na konieczność samodyscypliny i racjonalnego gospodarowania czasem na ostatnim roku studiów. Przygotowanie do egzaminu magisterskiego.
Seminarium koncentruje się na doskonaleniu umiejętności w zakresie:
1. stylistyki prac naukowych,
2. umiejętności przygotowania redakcyjnej strony tekstu o charakterze naukowym,
3. umiejętności logicznego konstruowania celów pracy, przeprowadzania analizy badawczej i formułowania wniosków.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
1) w pogłębionym stopniu pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej oraz konieczność poszanowania jej zasobów i zarządza nimi (S2_W08, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_W08).
Umiejętności: absolwent potrafi
2) w nieprzewidywalnych warunkach wyszukiwać, selekcjonować, analizować, interpretować, oceniać i wykorzystywać różne kategorie informacji do argumentacji i wnioskowania celem uzasadnienia swoich tez i ocen, wypowiedzieć się jako ekspert na temat zjawisk o charakterze społecznym, politycznym i kulturowym w regionie z zastosowaniem różnych mediów (S2_U01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U01, K2_U02).
3) rozwijać swoje umiejętności badawcze, samodzielnie zdobywać wiedzę i podejmować działania zmierzające do kierowania własną karierą zawodową; umiejętnie formułuje myśli, prezentuje wyniki badań w postaci wypowiedzi ustnej, pisemnej, referatu czy publikacji naukowej (S2_U03, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U03, K2_U02).
4) formułować, interpretować i analizować problemy badawcze oraz realizować własne badania na poziomie akademickim z zakresu kulturoznawstwa i dyscyplin pokrewnych, dotyczących regionu Europy Środkowo-Wschodniej (S2_U07, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U02, K2_U04, K2_U05).
5) samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie (S2_U12, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U12).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
6) aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz ochrony dziedzictwa narodowego i kulturowego regionu, wykorzystując posiadaną wiedzę o jego różnorodności (S2_K01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_K05, K2_K02).
7) odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, a przy tym pozostaje otwarty na nowe idee w zakresie zobowiązań społecznych, pozostając w tym zakresie twórczym organizatorem (S2_K03, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_K02, K2_K03).
Kryteria oceniania
Ocena ZAL/NZAL w oparciu o przedstawiony rozdział pracy magisterskiej (I semestr) i na podstawie złożonej pracy (II semestr).
Literatura
Apanowicz J., Metodologia nauk, Toruń 2003.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową i doktorską, Kraków 1998.
Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wrocław 2001.
Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003.
Wodniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny,
Zaczyński W., Poradnik prac seminaryjnych, dyplomowych, Warszawa 1995.
Literatura ustalana w trakcie zajęć, dostosowana do podjętej tematyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: