Seminarium licencjackie, przygotowanie pracy dyplomowej 3224-D6SEMLIC
Na seminarium omawiane są podstawowe założenia i wymogi prac dyplomowych (techniczne i merytoryczne). Podczas zajęć studenci zdobywają wiedzę niezbędną do samodzielnego wyboru tematu oraz napisania prac dyplomowych. Omawiane są następujące zagadnienia: istota kwerend bibliotecznych, zasady tworzenia przypisów i odnośników, różne sposoby wykorzystywania źródeł, sposobów wprowadzania cytatów, podstawowe reguły tworzenia tematycznych konspektów, zasady korzystania z technologii cyfrowych. Przeanalizowane są fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania pracy dyplomowej, aspekty praktyczne prac licencjackich, sposoby unikania błędów, najczęściej występujących w pracach studenckich itp.
W ramach seminarium studenci:
1. zdobywają umiejętności pracy z utworem kultury (analiza, synteza, wykorzystywanie fragmentów utworu do pracy własnej);
2. gromadzą bibliografię; opracowują bibliografię;
3. opracowują plan pracy dyplomowej;
4. opanowują technikę pisania pracy akademickiej (tworzenie spisu rzeczy, odsyłaczy);
5. zdobywają umiejętność pisania tekstów akademickich (odpowiednie przygotowanie tekstu, właściwa struktura i podział);
6. przygotowują się do obrony pracy
Nakład pracy studenta:
Uczestnictwo w zajęciach w sali - 60 godz. (2 ECTS)
Przygotowanie do zajęć – 30 godz. (1 ECTS)
Gromadzenie materiałów i pisanie pracy – 120 godz. (4 ECTS)
Przygotowanie do egzaminu licencjackiego – 30 godz. (1 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
seminaria licencjackie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1) w zaawansowanym stopniu podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej (S1_W08, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_W08).
Umiejętności: absolwent potrafi
2) wyszukać, selekcjonować i wykorzystywać potrzebne mu informacje z różnych źródeł (S1_U01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U01).
3) rozwijać swoje umiejętności badawcze, samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając ze wsparcia opiekuna naukowego; umiejętnie formułować myśli, prezentować wyniki badań w postaci wypowiedzi ustnej lub pisemnej (różnego typu) (S1_U03, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U03, K1_U02).
4) rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury krajów Europy Środkowo-Wschodniej, przeprowadzić ich analizę, odróżniać rożne perspektywy spojrzenia na rozwój kultury, mając świadomość istnienia różnic tożsamości kulturowych i kontekstu (S1_U05, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U05, K1_07).
5) formułować i analizować problemy badawcze oraz prowadzić pod kierunkiem opiekuna naukowego proste badania z zakresu kulturoznawstwa i dyscyplin pokrewnych, dotyczących regionu Europy Środkowo-Wschodniej (S1_U07, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U02, K1_U04).
6) samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (S1_U12, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U12).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
7) efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, podejmowania pracy w grupie, radzenia sobie w sytuacjach typowych i wyjątkowych, do weryfikacji swoich poglądów na drodze rzeczowej dyskusji oraz oceny posiadanej wiedzy (S1_K02, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K01, K1_02).
8) ciągłego dokształcania się i uzupełniania zdobytej wiedzy (S1_K04, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K01, K1_02).
Kryteria oceniania
Ocena ZAL/NZAL w oparciu o przedstawiony rozdział pracy licencjackiej (I semestr) i na podstawie złożonej pracy (II semestr).
Literatura
Apanowicz J., Metodologia nauk, Toruń 2003.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wrocław 2001.
Zaczyński W., Poradnik prac seminaryjnych, dyplomowych, Warszawa 1995.
Literatura ustalana w trakcie zajęć, dostosowana do podjętej tematyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: