Kultura prezentacji i sztuka pisania z wiedzą o ochronie własności intelektualnej 3224-D2KULPRE
W ramach seminarium studenci:
1. zdobywają umiejętności pracy z wytworem kultury (analiza, synteza, wykorzystywanie fragmentów utworu do pracy własnej);
2. gromadzą bibliografię; opracowują bibliografię;
3. formułują temat, tytuł opracowują plan pracy zaliczeniowej;
4. opanowują technikę pisania pracy akademickiej (tworzenie spisu rzeczy, odsyłaczy);
5. zdobywają umiejętność pisania tekstów akademickich (odpowiednie przygotowanie tekstu, właściwa struktura i podział);
Podział tematyczny zajęć:
1. Zasady tworzenia projektu naukowego
2. Zasady pisania tekstów naukowych
3. formułowanie tematu pracy i krytyczna ocena tematów własnych prac badawczych grup studentów
4. omówienie planu pracy prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów
5. omówienie bibliografii pracy prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów
6. omówienie metodologii badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów kompozycja prac według wymagań KSI EŚW
7. wiadomości o ochronie własności intelektualnej I
8. omówienie wyników częściowych badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów I
9. kompozycja prac według wymagań KSI EŚW
10. omówienie wyników częściowych badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów II
11. wiadomości o ochronie własności intelektualnej II
12. omówienie wyników częściowych badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów III
13. stylistyka tekstów, stylistyka tekstów naukowych
14. prezentacje wyników badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów, dyskusja i krytyczna ich ocena I
15. prezentacje wyników badań prowadzonych w ramach projektów badawczych grup studentów, dyskusja i krytyczna ich ocena II
Uczestnictwo w zajęciach w sali - 30 godz. (1 ECTS)
Przygotowanie (przeprowadzenie badań, analiza i charakterystyka wyników) i prezentacja pracy pisemnej – 60 godzin (2 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
zna i rozumie (wiedza):
1) w zaawansowanym stopniu podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej (K1_W08; odniesienie do P6S_WK).
Potrafi (umiejętności):
2) wyszukać, selekcjonować i wykorzystywać potrzebne mu informacje z różnych źródeł (K1_U01; odniesienie do P6S_UW).
3) rozwijać swoje umiejętności badawcze, samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając ze wsparcia opiekuna naukowego; umiejętnie formułować myśli, prezentować wyniki badań w postaci wypowiedzi ustnej lub pisemnej (różnego typu) (K1_U03; odniesienie do P6S_UW).
4) planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, planować i realizować proces samodzielnego zdobywania wiedzy, w tym wiedzy specjalistycznej (K1_U10; odniesienie do P6S_UO).
5) stosować współczesne technologie komunikacyjne i informacyjne w swojej pracy (K1_U11; odniesienie do P6S_UU).
jest gotów do (kompetencje społeczne):
6) efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, podejmowania pracy w grupie, radzenia sobie w sytuacjach typowych i wyjątkowych, do weryfikacji swoich poglądów na drodze rzeczowej dyskusji oraz oceny posiadanej wiedzy (K1_K02; odniesienie do P6S_KK).
7) ciągłego dokształcania się i uzupełniania zdobytej wiedzy (K1_K01; odniesienie do P6S_KK).
Kryteria oceniania
Zajęcia stacjonarne, wymagające aktywnego uczestnictwa (dyskusja).
Oceniana będzie praca zaliczeniowa studenta (mająca formę projektu grupowego), ale również merytoryczny udział w dyskusji obecnych na prezentacji uczestników zajęć, a także znajomość zasad ochrony własności intelektualnej.
Na końcową ocenę z przedmiotu składają się:
-ocena projektu (60%)
-merytoryczna dyskusjia na zajęciach (10%)
-ocena znajomości zasad ochrony własności intelektualnej (30%)
Skala ocen:
0%-50% - 2
51%-60% - 3
61%-70% - 3+
71%-80% - 4
81%-90% - 4+
91%-100% - 5
Dodatkowa wiedza - 5+
Literatura
Apanowicz J., Metodologia nauk, Toruń 2003.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wrocław 2001.
Zaczyński W., Poradnik prac seminaryjnych, dyplomowych, Warszawa 1995.
Literatura ustalana w trakcie zajęć, dostosowana do podjętej tematyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: