Język niemiecki w HR 3223-JNB-JNHR
W ramach zajęć uczestnicy studiów podyplomowych dowiedzą się, jak wybrać formę, techniki komunikacji oraz środki językowe w języku niemieckim, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów na wolne stanowiska pracy, oraz jak ich potem motywować do pracy poprzez zastosowanie wybranych rodzajów tekstów i materiałów audiowizualnych w ramach employer brandingu. Nauczą się również, jak analizować językowo oferty innych pracodawców, aby mieć możliwość zdobycia przewagi konkurencyjnej na danym rynku.
W czasie zajęć uczestnicy nauczą się również przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne, przygotowywać umowy o pracę oraz rozmowy motywujące lub dyscyplinujące. Dowiedzą się również, jakie czynniki kulturowe wpływają na zarządzanie zasobami ludzkimi w Niemczech.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny obejmujący tematy omawiane w czasie zajęć.
Egzamin będzie oceniany według następującej skali procentowej poprawności:
65%-70% - dostateczny (3)
71%-75% - dostateczny plus (3,5)
76%-85% - dobry (4)
86%-89% - dobry plus (4,5)
90%-95% - bardzo dobry (5)
96%-100% - bardzo dobry (5!)
Literatura
1. Jędrzejczyk A., Internationales Employer Branding, Springer, Wiesbaden
2. Golas, H. (1979): Der Mitarbeiter. Ein Lehrbuch für Personalführung, Betriebssoziologie und Arbeitsrecht. Essen: W. Girardet
3. Schneck, M. H. (2000): Strategische Personalführung. Entwicklung eines integrativen Managementkonzepts. Berlin: Duncker & Humblot GmbH
4. Schmidt, C. M./Kuroda, S. (2017): Kulturspezifische Illokutionen in deutschen und japanischen Stellenanzeigen, in: Nielsen, M./Luttermann, K./Lévy-Tödter, M. (Hrsg.): Stellenanzeigen als Instrument des Employer Branding in Europa. Interdisziplinäre und kontrastive Perspektiven. Wiesbaden:
Springer
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: