- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Praktyczna nauka języka angielskiego (C1) 3222-NJA4CM[C1]-OG
Zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego (30 godzin w semestrze) mają na celu zapewnienie pomocy studentom w opanowaniu umiejętności pisania, czytania, słuchania i mówienia w języku angielskim na poziomie C1/C2.
Treść nauczania jest podporządkowana założeniu otwarcia się na potrzeby zarówno poznawcze, jak i komunikacyjne, studentów, oraz na ich zamierzenia związane ze zdobyciem kwalifikacji niezbędnych dla wykonywania przyszłej profesji. Priorytetem jest przygotowanie przyszłych absolwentów do potrzeb rynku pracy, motywowanych kompetencją językową.
Celem zajęć jest rozwój następujących kompetencji językowych:
- słuchanie i omawianie naukowo-popularnych programów radiowych i telewizyjnych (a radio programme about microfinance; three people talk about setting up a human colony on Mars, a podcast about plastic) w oparciu o wykonywanie ćwiczeń ustnych (debaty, symulacje z wykorzystaniem wprowadzonego słownictwa specjalistycznego);
- poznawanie słownictwa związanego z rolą człowieka w społeczeństwie, rozwoju nauki i prowadzeniu biznesu; czytanie tekstów specjalistycznych (Stories from the business pages, an article about fairtrade, negotiating tips, a blurb and extracts form a book, an article about life on Mars, a text about plastic);
- rozwój umiejętności samodzielnego tworzenia złożonych wypowiedzi w języku angielskim poprzez pisanie streszczeń artykułów ekonomicznych, esejów (Fairtrade: for and against), pisanie korespondencji oficjalnej (a tactful business email);
- rozwijanie sprawności mówienia, których celem jest porozumiewanie się z płynnością oraz spontanicznością, która zapewni rozmowę w różnych sytuacjach komunikacyjnych – opisywanie wydarzeń bieżących oraz własnych doświadczeń, wyjaśnianie planów, zamiarów, przyczyn, poglądów; wyrażanie opinii, czynny udział w dyskusji, prezentacja tematów z różnych dziedzin życia społecznego (talking about successful business, deciding and justifying priorities, evaluating evidence, considering alternative views, presenting a project regarding setting up a human colony on Mars).
- znajomość reguł gramatyki przewiduje: poprawne rozwiązywanie zróżnicowanych ćwiczeń gramatycznych i gramatyczno-leksykalnych (alternatives to if; phrasal verbs, cohesion and substitution, nominalisation),
Nakład pracy studenta:
Liczba godzin, które student powinien przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się wynosi:
• godziny zorganizowane – 30 godzin w sali, 2 godziny tygodniowo = 1 ECTS;
• praca samodzielna studenta – 45 godzin przygotowanie do zajęć i 15 godzin przygotowanie do egzaminu/zaliczenia = 2 ECTS
Razem 90 godzin
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla
poziomu C1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
K2_W09,
Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z
wymaganiami określonymi dla poziomu C1+ Europejskiego Systemu
Opisu Kształcenia Językowego K2_U10,
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K2_K01
Kryteria oceniania
Ocena końcowa składa się z:
ocena ciągła, kształtująca:
- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25%
- prezentacje grupowe i indywidualne – 25%
- ocena z egzaminu końcowego - 50%
Egzamin końcowy składa się z części pisemnej:
kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych:
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 93% - 4+ (ocena dobra plus)
94% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do zaliczenia końcowego:
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.
3 ECTS = 30 godz w sali (1 ECTS), 45 godz przygotowania się do zajęć (1,5 ECTS), 15 godz przygotowania się do egzaminu (0,5 ECTS)
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej ZOOM, CLASSROOM oraz innych zalecanych przez Uniwersytet Warszawski.
Literatura
Podstawowy podręcznik:
D. Cotton, D. Favley, S. Kent, I. Lebau, G. Rees, New Language Leader Advanced, Pearson, 2015
Materiały dodatkowe:
V. Evans, Successful Wrtiting Proficiency, Express Publishing, 2005;
M. Vince, Advanced Language Practice, McMillan, 2010
https://www.bbc.co.uk/news
https://edition.cnn.com/
materiały autorskie.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: