Współczesny język rosyjski IV 3202-S2SMJR22z
Celem seminarium jest przygotowanie do samodzielnego napisania i obrony pisemnej pracy magisterskiej w języku rosyjskim na temat wybranego zagadnienia z zakresu współczesnego języka rosyjskiego. Kurs poświęcony jest analizie najważniejszych zagadnień współczesnego języka rosyjskiego. W czasie zajęć studenci pod kierunkiem opiekuna naukowego podejmują samodzielną analizę wybranego zagadnienia stanowiącego podstawę ich pracy magisterskiej, przygotowują jej szczegółowy plan, gromadzą literaturę oraz konsultują i piszą pracę dyplomową.
Nakład pracy studenta:
- seminarium - 30 godz.
- pisanie pracy - 90 godz.
W cyklu 2024L:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student zna główne zagadnienia językoznawczej analizy współczesnego języka rosyjskiego,
- student zna podstawowy aparat metodologiczny stosowany w analizie językoznawczej,
- student zna podstawowe zasady pisania prac naukowych, - student zna zasady cytowania źródeł, sporządzania bibliografii i sporządzania przypisów;
- student zna terminologię nauk humanistycznych.
Umiejętności:
- student potrafi wyszukać, zebrać i samodzielnie przeanalizować materiał oraz literaturę przedmiotu,
- student potrafi przeprowadzić analizę lingwistycz¬ną,
- student potrafi merytorycznie argumentować oraz formuło-wać wnioski z wykorzy¬staniem poglądów innych autorów w ję-zyku rosyjskim,
- student potrafi wykorzystać styl naukowy w napisaniu pracy magisterskiej w języku rosyjskim,
- student potrafi poprawnie zredagować pracę zgodnie ze standardami pisania prac magisterskich,
- student potrafi posługiwać się terminologią niezbędną do napisania pracy magisterskiej,
- student umie korzystać ze słowników, leksykonów specjalistycznych i materiałów źródłowych, w tym źródeł internetowych.
Kompetencje społeczne:
- student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej, zwłaszcza prawa autorskiego,
- student potrafi poprawnie korzystać z cudzego dorobku naukowego.
Kryteria oceniania
Metody oceny pracy studenta:
- ocena ciągła,
- ocena postępów nad przygotowanie pracy magisterskiej.
Kryteria oceniania:
OC, PM (Przygotowanie kolejnych 40% pracy magisterskiej, dopracowanie wcześniej napisanych 60% pracy i przedłożenie do oceny pełnego tekstu pracy)
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Warunki zaliczenia przedmiotu w terminie poprawkowym są takie same jak w terminie I.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Classroom oraz innych zalecanych przez UW.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
- Afanasʹeva N. A., Popova T. I., Palitra stilej. Učebnoe posobie po stilistike russkogo âzyka dlâ inostrancev, Sankt-Peterburg: Zlatoust 2009 (rozdział 4. „Naučnyj stilʹ”, s. 72-90).
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków: Universitas 2001.
- Porohov D.A., Kak napisatʹ, oformitʹ i zaŝititʹ issledovatelʹskuû rabotu. Posobie dlâ školʹnikov, učitelej i studentov, SPB.: Izd-vo MBI, 2006.
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Łódź: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu 2014.
- Zasady dyplomowania, Wydział Lingwistyki Stosowanej UW.
- Sovremennyj russkij âzyk, D. È. Rozentalʹ, I. B. Golub, M. A. Telenkova, Moskva 2010.
W cyklu 2024L:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: