Dramaturgia rosyjska we współczesnych kontekstach interpretacyjnych II 3202-S1SLDR32z
Seminarium licencjackie poświęcone jest szeroko rozumianym współczesnym kontekstom interpretacyjnym dramaturgii rosyjskiej, zapoznaniu się z najważniejszymi pojęciami historycznoliterackimi i teoretycznymi dotyczącymi zagadnień związanych z dramatem. Dramaturgia rosyjska będzie więc rozpatrywana w najszerszym możliwym kontekście: poczynając od nowych interpretacji dramaturgii klasycznej, poprzez nowe formy powstałe na jej podstawie, recepcję w pracach krytycznych, konteksty intertekstualne, współczesne wystawienia teatralne, przekształcenia i zapożyczenia motywów i wątków. W ramach seminarium przedstawione i usystematyzowane zostaną zagadnienia związane ze specyfiką rodzajową dramatu i procesem rozwoju dramaturgii, co ma na celu umożliwienie studentom napisanie pracy.
Ważnym elementem zajęć jest też bezpośrednie przygotowanie do napisania pracy licencjackiej.
Najważniejszym elementem zajęć w semestrze letnim jest nadzór nad przygotowaniem pracy licencjackiej. Z tego względu szczególnie ważne stają się indywidualne konsultacje oraz prezentacja fragmentów prac na forum grupy.
W cyklu 2023L:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu historii dramaturgii rosyjskiej
- zna podstawową rosyjską terminologię literaturoznawczą;
- zna i rozumie podstawowe metody badawcze w zakresie analizy i interpretacji dramaturgii zna i rozumie specyfikę relacji dramat – teatr - widowisko
- zna podstawowe zasady pisania prac naukowych, w szczególności zasady cytowania, sporządzania bibliografii i przypisów.
Umiejętności:
- potrafi sporządzić bibliografię opracowań naukowych
- umie sporządzić notatki z przeczytanych opracowań i właściwie je wykorzystać; -umie analizować utwory dramatyczne posługując się właściwą terminologią literaturoznawczą
Kompetencje społeczne
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy, potrafi ją uzupełniać i doskonalić; - stosuje się do zasad korzystania z cudzego dorobku naukowego
Kryteria oceniania
Ocena przygotowanej pracy dyplomowej, student uzyskuje zaliczeniu po przedstawieniu i zaakceptowaniu całej pracy
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Warunki zaliczenia przedmiotu w terminie poprawkowym są takie same jak w terminie I
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Classroom oraz innych zalecanych przez UW.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1 Opracowanie poświęcone metodologii pisania prac dyplomowych (np. A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodologiczne dla studentów, Warszawa 2008; U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanisty, Warszawa 2007)
2 A. Nicoll, Dzieje dramatu, Warszawa 1983.
3 Problemy dramatu i teatru,pod red. J. Deglera, Wrocław 2003.
4 Indywidualne propozycje, dostosowane do tematów prac.
W cyklu 2023L:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: