Współczesny warszat kompozytorski (moduł I) 3106-WWK-KON
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z technikami kompozytorskimi i nurtami stylistycznymi w muzyce XX i XXI wieku. Aktywności na zajęciach obejmują m.in. analizowanie partytur i nagrań, a także zastosowanie zdobytej wiedzy w samodzielnych próbach analitycznych i twórczych.
Podejmowane zagadnienia:
– nowe skale, akordy, systemy tonalne;
– nowe brzmienia, nowe instrumenty, preparacja fortepianu;
– teoria i analiza muzyki posttonalnej;
– techniki serialne;
– techniki minimal music.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
– zna główne nurty XX wiecznej i współczesnej twórczości muzycznej i stosowane w nich techniki kompozytorskie;
– potrafi analizować utwory XX w. przeznaczone na zróżnicowane środki wykonawcze;
– potrafi rozpoznać techniki kompozytorskie na wybranych przykładach z literatury muzycznej.
Kryteria oceniania
– obecność na zajęciach i aktywny w nich udział;
– analityczna/twórcza praca pisemna.
Literatura
Wybór:
– Cope D., Techniques of the Contemporary Composer, New York 1997.
– Dunsby J. (red.), Models of Musical Analysis. Early Twentieth-Century Music, Cambridge 1993.
– Kostka S. Materials and Techniques of Twentieth-Century Music (wyd. 3), Prentice Hall 2005.
– Kostka S., Santa M., Materials and Techniques of Post-Tonal Music (wyd. 5), Routledge 2018.
– Strauss J. N., Introduction to Post-Tonal Theory (wyd. 3), Pearson 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: