Seminarium dyplomowe dr. Tomasza Górnego 3106-SEMDYPTG
Seminarium będzie poświęcone kulturze muzycznej XVIII wieku. Omawiane będą zagadnienia związane przede wszystkim z utworami kompozytorów niemieckich z kręgu Johanna Sebastiana Bacha, a także problem handlu książką muzyczną. Szczególna uwaga zostanie poświęcona roli oficyny Estienne’a Rogera w rozpowszechnianiu włoskich i francuskich muzykaliów na gruncie niemieckim. Zajęcia będę również dotyczyć problemów metodologicznych: począwszy od filologii muzycznej, przez krytykę źródeł, aż po hermeneutykę muzyczną.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność i praca dyplomowa
Literatura
Wybrane lektury:
1. G. Feder, „Musikphilologie. Eine Einführung in die musikalische Textkritik, Hermeneutik und Editionstechnik”, Darmstadt 1987 [wersja angielska: „An Introduction to Musical Textual Criticism, Hermeneutics, and Editorial Technique”, Pendragon Press 2011].
2. A. Göhler, „Verzeichnis der in den Frankfurter und Leipziger Messkatalogen der Jahre 1564 bis 1759 angezeigten Musikalien”, Hilversum, 1965 [1902].
3. „Music Publishing in Europe 1600–1900”, red. Rudolf Rasch, Berlin 2005.
4. H.-J. Schulze, „J. S. Bach’s Concerto-arrangements for Organ – Studies or commissioned Works?”, „The Organ Yearbook” 3 (1972), s. 4–13.
5. Ch. Wolff, „Bach’s Personal Copy of the Schübler Chorales”, w: tegoż, „Bach: essays on his life and music”, Harvard University Press, Cambridge – London 1991, s. 178–186.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: