Seminarium dyplomowe dr hab. Iwony Lindstedt, prof. ucz. 3106-SEMDYPIL
Zakres tematyczny seminarium obejmuje muzykę XX i XXI wieku (w tym popularną i filmową) w perspektywie historycznej, estetycznej i analityczno-interpretacyjnej, a także historię teorii muzyki (od XVIII/XIX wieku) oraz problematykę metodologiczną Przedmiotem szczególnego zainteresowania są techniki kompozytorskie XX i XXI wieku, wybrane aspekty współczesnego życia muzycznego oraz relacje między nowoczesną technologią a muzyką i badaniami muzykologicznymi. Możliwe jest także podjęcie innych zakresów tematycznych, zgodnych z zainteresowaniami i propozycjami studentów.
W toku zajęć przewiduje się zapoznanie studenta z podstawowymi elementami warsztatu naukowego, dyskusje na temat wybranej literatury naukowej oraz wygłaszanie referatów związanych z projektami prac magisterskich/licencjackich.
Rodzaj przedmiotu
seminaria licencjackie
seminaria magisterskie
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci zdobywają wiedzę na temat procesu przygotowywania pracy dyplomowej, zyskują znajomość standardów i oczekiwań jakie muszą spełnić.
Końcowym efektem udziału w seminarium winno być napisanie pracy magisterskiej/licencjackiej, którą cechuje oryginalne ujęcie wybranego tematu oraz opanowanie warsztatu naukowego.
Kryteria oceniania
Podstawą oceny jest aktywność w zakresie referowania wybranych zagadnień związanych z tematem projektowanej pracy dyplomowej oraz udział w seminaryjnych dyskusjach nad pracami innych uczestników seminarium.
Warunkiem zaliczenia semestru jest przedstawienie w formie pisemnej zadanej pracy seminaryjnej albo fragmentu całej przygotowywanej pracy dyplomowejj.
Literatura
Dobierana jest według indywidualnych potrzeb studentów, zgodnie z tematem i profilem przygotowywanych prac dyplomowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: