Z historii gatunków muzyki scenicznej XVII-XXI w. (moduł II) 3106-HGMSXVII/XXI-2
Omówieniu poszczególnych gatunków towarzyszyć będzie prezentacja należących do nich dzieł, jak np.:
Henry Purcell – Dydo and Aeneas, King Arthur
Jean Baptiste Lully – Atys, Le bourgeoisgentilhomme
MarcAntoineCharpentier – Le maladeimaginaire
Giovanni Alberto Ristori – Calandro
Giovanni Battista Pergolesi – La servapaerona
Jean Philippe Rameau – Lesindesgalantes
Antonio Vivaldi – L’Olimpiade
Georg Friedrich Händel – Ariodante, Ottone, re di Germania, Serse
Johann Adolf Hasse – Cleofide
Christoph Willibald Gluck – OrfeoedEuridice, Don Juan, Armide
NiccolòPiccinni – La buonafigliuola
Antonio Salieri – Axur, re d’Ormus
Wolfgang Amadeus Mozart – DieEntfügrungaus em Serail, Don Giovanni, La clemenza di Tito, DieZauberflöte
Maciej Kamieński – Nędza uszczęśliwiona, Tradycja dowcipem załatwiona
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Uzyskanie w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu pogłębionej wiedzyo różnorodnych rodzajach tego najważniejszego w odbiorze niegdysiejszego społeczeństwa rodzaju muzyki oraz zrozumienie odmienności jej rodzajów
Kryteria oceniania
Egzamin ustny weryfikujący wiedzę i umiejętność wyciągania wniosków z wiedzy przedstawionej podczas wykładów
Literatura
The New Grove Dictionary of Opera, ed. Stanley Sadie, vol. 1-4, London 1992
Handbuch der musikalischenGattungen, hrsg. Siegrfried Mauser
Bd. 11 Silke Leopold, Die Oper im 17.Jahrhundert, Laaber 2004
Bd. 12 Herbert Schneider, Reinhard Wiesend, Die Oper im 18. Jahrhundert, Laaber 2001
The Cambridge Mozart Encyclopedia, ed. Cliff Eisen, Simon P. Keefe, Cambridge 2006
The Cambridge Handel Encyclopedia, ed. AnnetteLanegraf, davidVickers, Cambridge 2009
The Oxford Handbuch of Opera, ed. Helen M. Greemssald, Oxford 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: