Seminarium magisterskie prof. G. Świtek 3105-SEMMGRGS
Zakres obszarów badawczych obejmuje sztukę i
architekturę od połowy XVIII wieku do początku XXI
wieku, w tym związki między teorią i praktyką sztuk
wizualnych a architekturą, dzieje myśli o sztuce, nową
muzeologię, historię instytucji kultury, historię wystaw
artystycznych, nowoczesną i współczesną krytykę
artystyczną, współczesną kulturę wizualną,
metodologię historii sztuki. Szczegółowe tematy
realizowane w ramach seminarium magisterskiego są
uzależnione od zainteresowań badawczych
uczestników.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia (według obowiązującej tabeli
symboli efektów uczenia się dla programu studiów,
historia sztuki):
Wiedza: absolwent zna i rozumie
K2_W04 – „ma uporządkowaną, pogłębioną,
prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z
zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych,
właściwych dla historii sztuki”;
K2_W06 – „ma pogłębioną wiedzę o dziedzinach nauki i
dyscyplinach naukowych powiązanych z historią sztuki,
pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych
dla kilku dyscyplin naukowych”;
K2_W07 – „zna i rozumie zaawansowane metody
analizy, interpretacji, wartościowania i
problematyzowania różnych wytworów kultury,
właściwe dla wybranych tradycji, teorii i szkół
badawczych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin
naukowych, właściwych dla historii sztuki”.
Umiejętności: absolwent potrafi
K2_U01 – „wyszukiwać, analizować, oceniać,
selekcjonować i integrować informacje z zakresu
historii sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł oraz
formułować na tej podstawie krytyczne sądy”;
K2_U02 – „wykorzystywać pogłębione umiejętności
badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów,
syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i
konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i
prezentację wyników, pozwalające na oryginalne
rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie
dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla
historii sztuki”;
K2_U03 – „integrować wiedzę z różnych dyscyplin w
zakresie historii sztuki oraz zastosować ją w
nietypowych sytuacjach profesjonalnych”;
K2_U04 – „przeprowadzić krytyczną analizę i
interpretację różnych rodzajów dzieł sztuki, stosując
oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia
historii sztuki, w celu określenia ich znaczeń,
oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie
historyczno-kulturowym”;
K2_U05 – „stosować umiejętność merytorycznego
argumentowania, z wykorzystaniem własnych
poglądów oraz poglądów innych autorów,
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia seminarium magisterskiego jest:
1. złożenie pracy magisterskiej w formie pisemnej;
2. przedstawienie konspektu pracy oraz stanu badań
(semestr zimowy);
3. przedstawienie pracy w formie referatu na zajęciach
(semestr letni);
4. obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie
nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze).
Kryteria oceny pracy seminaryjnej / magisterskiej są
tożsame z kryteriami obowiązującymi w tym zakresie
na Uniwersytecie Warszawskim (spisane w formularzu
recenzyjnym Archiwum Prac Dyplomowych):
1. kryteria merytoryczne (zakres tematu, oryginalność
wniosków, wykorzystanie źródeł archiwalnych,
odpowiednio dobrana bibliografia);
2. kryteria formalne (zgodność tytułu z treścią,
przejrzysty układ pracy, poprawnie sporządzone
odnośniki, umieszczenie spisu treści,
bibliografii, spisu ilustracji oraz ich źródeł);
3. kryteria poprawności językowej (stylistyczne,
gramatyczne, ortograficzne).
Literatura
Bibliografia opracowywana indywidualnie dla każdego
uczestnika seminarium w zależności od tematu pracy
magisterskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: