Seminarium licencjackie (dodatkowe) dr K. Mroziewicz 3105-SEMLICKMD
Seminarium ma za zadanie przygotowanie studentów do
stawiania pytań badawczych, opracowywania wybranych
zagadnień (odmiennych od tematyki przygotowywanej
pracy licencjackiej) i prowadzenia samodzielnych
kwerend.
Program seminarium będzie kształtowany na bieżąco w
zależności od liczby uczestników i ich zainteresowań.
Część zajęć może się odbywać w zbiorach specjalnych
BUW i MNW.
Zajęcia będą poświęcone dyskusji na temat różnych
mediów obrazowych, ich specyfiki i możliwych podejść
badawczych. Poruszone zostaną kwestie związane z
funkcją kolorów w sztuce dawnej, zwłaszcza w pracach
graficznych z XV-XVII w. W ramach seminarium zostanie
omówiona także struktura pracy naukowej, specyfika
języka naukowego i funkcja ilustracji. Ponadto studenci
będą ćwiczyli prowadzenie dyskusji, redagowanie tekstu
naukowego, pisanie recenzji książki (wymienionej w
bibliografii pracy dyplomowej) lub wystawy oraz abstraktu
wystąpienia.
W semestrze letnim seminarzyści będą mieli za zadanie
poddać analizie wybrane dzieło związane tematycznie z
problematyką zajęć i przedstawić wyniki swojej pracy w
formie prezentacji ustnej oraz posteru.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy studenci :
- K_W01 zdobędą podstawową wiedzę o miejscu i
znaczeniu historii sztuki w systemie nauk oraz o jej
specyfice przedmiotowej i metodologicznej;
K_W03 uzyskają uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu
historii sztuki dawnej, obejmującą dzieje, teorię i
metodologię dyscypliny;
- K_W05 - zdobędą wiedzę o głównych kierunkach
rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w
zakresie historii sztuki dawnej;
- K_W17 - poznają podstawowe metody analizy i
interpretacji obiektów sztuki, stosowane w historycznej i
aktualnej historii sztuki i będą potrafili je dostosować do
badania konkretnego dzieła;
W zakresie umiejętności studenci:
K_U01 będą potrafili wyszukiwać, analizować, oceniać,
selekcjonować i użytkować informacje, wykorzystując
różne źródła;
K_U02 zdobędą podstawowe umiejętności badawcze,
obejmujące formułowanie i analizę problemów
badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych,
opracowanie i prezentacje wyników, pozwalające na
rozwiązywanie problemów w zakresie historii sztuki;
K_U03 będą w stanie posługiwać się podstawowymi
ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i
pojęciami historii sztuki w typowych sytuacjach
profesjonalnych;
K_U07 zdobędą umiejętność merytorycznego
argumentowania z wykorzystaniem poglądów różnych
badaczy historii sztuki i historii kultury oraz umiejętność
wyciągania wniosków.
K_U10 wyćwiczą umiejętność przygotowywania typowych
prac w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych, z
wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych oraz innych
źródeł;
W zakresie kompetencji społecznych studenci:
K_K03 będą podejmować działania o charakterze
badawczym;
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie aktywności na zajęciach,
wygłoszonego referatu i krótszych prac pisemnych
(recenzja książki lub wystawy, abstrakt wystąpienia) oraz
posteru.
Literatura
Literatura, dostosowana do omawianych zagadnień, będzie podawana w trakcie trwania kursu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: