Szkoły humanistyki XX wieku 3105-LMSH-K2-13
Celem konwersatorium jest dyskusja na podstawie
tekstów źródłowych na temat wybranych zagadnień
omawianych na wykładzie „Szkoły humanistyki XX w.”
Metody prowadzenia zajęć:
Konwersatorium
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
K2_W01 – ma pogłębioną wiedzę o specyfice
przedmiotowej i metodologicznej historii sztuki, którą
jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności
profesjonalnej
K2_W02 – zna terminologię z zakresu historii sztuki na
poziomie rozszerzonym
K2_W05 – ma szczegółową wiedzę o współczesnych
dokonaniach, szkołach badawczych, obejmującą
wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych,
właściwych dla historii sztuki
K2_W09 – ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej
naturze języka i historycznej zmienności jego znaczeń
K2_U02 – wykorzystywać pogłębione umiejętności
badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów,
syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i
konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i
prezentację wyników, pozwalające na oryginalne
rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie
dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla
historii sztuki
K2_U03 – integrować wiedzę z różnych dyscyplin w
zakresie historii sztuki oraz zastosować ją w
nietypowych sytuacjach profesjonalnych
K2_U04 – przeprowadzić krytyczną analizę i
interpretację różnych rodzajów dzieł sztuki, stosując
oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia
historii sztuki, w celu określenia ich znaczeń,
oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie
historyczno-kulturowym
K2_U05 – stosować umiejętność merytorycznego
argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów
oraz poglądów innych autorów, samodzielnego
formułowania wniosków i krytycznych wypowiedzi oraz
tworzenia syntetycznych podsumowań
K2_U06 – stosować umiejętność formułowania opinii
krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy
naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji
opracowań krytycznych w różnych formach i w różnych
mediach
K2_U08 – stosować pogłębioną umiejętność
przygotowania różnych prac pisemnych w języku
polskim i języku obcym uznawanym za podstawowy dla
dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla
historii sztuki
K2_U09 – stosować pogłębioną umiejętność
przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i
języku obcym, w zakresie historii sztuki lub w obszarze
leżącym na pograniczu pokrewnych dyscyplin
naukowych
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia:
Prace pisemne
Kryteria oceniania:
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 60%
punktów uzyskanych na podstawie prac pisemnych,
aktywności i frekwencji.
Dopuszczalna liczba nieobecności w semestrze: 1
Literatura
J. Butler, Akty performatywne a konstrukcja płci kulturowej
J. Culler, Dekonstrukcja i jej konsekwencje dla badań
literackich literaturą
L. Fleck, Patrzeć, widzieć, wiedzieć.
E. Kleinberg, J. Wallach Scott, G. Wilder, Tezy o teorii i historii
R. E. Palmer, Manifest hermeneutyczny: (fragmenty)
Ch. Taylor, Teorie znaczenia (fragm.)
H. White, Struktura narracji historycznej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: