W świecie Głuchych i ich języków – edukacja i społeczeństwo 3 3020-SP-PJMN-ES3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
W04: w pogłębionym stopniu kwestie związane ze społecznym funkcjonowaniem osób głuchych, w tym zagadnienia związane z edukacją, rozwojem zawodowym, dostępnością służby zdrowia, służb publicznych i wymiaru sprawiedliwości.
W05: w pogłębionym stopniu sytuację rodziny ucznia głuchego, zarówno słyszącej, jak i głuchej, możliwe problemy adaptacji rodziny słyszącej w związku z głuchotą dziecka, uwarunkowania współpracy z taką rodziną i możliwości jej wspierania.
W06: regulacje prawne w zakresie kształcenia uczniów głuchych, typy szkół i ich charakterystykę, w tym konsekwencje społeczne rezygnacji z edukacji specjalnej dzieci głuchych.
Absolwent potrafi:
U01: samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu języka migowego, kultury i edukacji Głuchych, podnosząc swoje kompetencje zawodowe.
U03: ocenić zakres swojej wiedzy oraz swoich umiejętności i jest świadom konieczności nieustannego dokształcania się, rozwoju zawodowego i samodoskonalenia.
Absolwent jest gotów do:
K01: krytycznej analizy zdobywanej wiedzy i odbieranych treści, w szczególności z zakresu edukacji uczniów głuchych posługujących się polskim językiem migowym jako językiem codziennego kontaktu.
K02: postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodowej pedagoga w procesie rozpoznawania potrzeb edukacyjnych i komunikacyjnych dziecka głuchego.
K03: przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy z dziećmi głuchymi i prezentowania właściwej postawy wobec nich.
Kryteria oceniania
test
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: