Seminarium magisterskie społeczno-kulturowe 3 3020-J1B2S3-MSK
Zajęcia w 3 semestrze są poświęcone prowadzeniu badań własnych oraz przygotowywaniu pisemnej wersji wybranego rozdziału pracy magisterskiej. Podczas zajęć omawiane są wybrane zagadnienia związane z prowadzeniem badań w nawiązaniu do indywidualnie zgłaszanych potrzeb.
Omawiane lektury dotyczą w szczególności zagadnień związanych z etyką badań, przyjmowaniem określonych strategii badawczych oraz pracy z informatorami.
Warunkiem zaliczenia semestru III jest oddanie minimum 1 rozdziału pracy magisterskiej (min. 25 stron znormalizowanego maszynopisu).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali | W cyklu 2023Z: w sali zdalnie |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć:
[Wiedza]
Zna metody badawcze używane w studiach kulturowych.
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach rozwoju Deaf Studies oraz o najważniejszych nowych odkryciach naukowych w tym zakresie, w kraju i za granicą.
[Umiejętności]
Potrafi w sposób pogłębiony wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów.
Posiada pogłębione umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, wyciąganie wniosków, opracowanie i prezentacja wyników, wskazywanie kierunków dalszych badań) pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów badawczych.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, rozwijając swoje umiejętności badawcze.
Potrafi sprawnie posługiwać się ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu nauk o języku i kulturze.
Posiada rozbudowane umiejętności argumentowania z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów.
Posiada umiejętność przygotowania oryginalnych prac pisemnych z wykorzystaniem teorii z zakresu językoznawstwa i kulturoznawstwa migowego.
Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim z wykorzystaniem ujęć teoretycznych.
Dobrze zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i swoich umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się.
[Kompetencje]
W pracy badawczej potrafi określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji.
Głęboko rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia semestru III jest oddanie minimum 1 rozdziału pracy magisterskiej (min. 25 stron znormalizowanego maszynopisu) oraz wygłoszenie podczas seminarium prezentacji dotyczącej prowadzonych badań (min. 45 minut).
Szacowany nakład pracy studenta wyrażony punktami ECTS:
udział w zajęciach: 1 ECTS
przygotowanie do zajęć: 1 ECTS
przygotowanie prezentacji: 1 ECTS
przygotowanie rozdziału pracy: 2 ECTS.
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Powyżej tej liczby (z wyłączeniem przypadków bezzwłocznie udokumentowanych, np. zwolnieniem lekarskim) – nie ma możliwości zaliczenia zajęć. Usprawiedliwione nadprogramowe nieobecności muszą zostać odrobione w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Zgodnie z uchwałą nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia oraz uchwałą Rady Dydaktycznej Wydziału Polonistyki z dn. 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty oraz redakcji tekstu pisemnych prac i prezentacji zaliczeniowych pisanych w języku polskim lub tłumaczonych z polskiego języka migowego na język polski.
Literatura
Paddy Ladd, Understanding Deaf Culture. In search of Deafhood, Multilingual Matters LTD, 2003
Alys Young, Bogusia Temple, Aproaches to social research. The case od Deaf Studies, Oxford University Press 2014
Susan Burch, Alison Kafer (red.), Deaf and Disability Studies. Interdisciplinary perspective, Gallaudet University Press 2010
Annelies Kusters, Maartje De Meulder, and Dai O'Brien (red.), Innovations in Deaf Studies. The Role of Deaf Scholars, Oxford University Press 2017
Uwagi
W cyklu 2023Z:
W przypadku zajęć zdalnych – spotkania z wykorzystaniem narzędzi ZOOM i Google Meet. |
W cyklu 2024Z:
W przypadku zajęć zdalnych – spotkania z wykorzystaniem narzędzi ZOOM i Google Meet. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: