Źródła finansowania projektu 3002-SZS-22WT7
Przedmiot będzie prowadzony w formule mieszanej: wykład, praktyczne ćwiczenia oraz spotkanie z praktykami z instytucji kultury. Zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z pozyskiwaniem finansowania na realizację projektów społeczno-artystycznych w podziale na dwa bloki tematyczne:
I. Tworzenie budżetu projektu:
Jak stworzyć budżet - planowanie
Złote zasady tworzenia kosztorysów
Podstawowe grupy kosztów w budżecie
Tworzenie własnych budżetów projektów
Budżet projektu czy budżet instytucji?
Kontrolowanie kosztów i zarządzanie projektem.
II. Pozyskiwanie finansowania:
Możliwości otrzymania dofinansowania w ramach konkursów grantowych
Jak dobrze przygotować aplikację do konkursu?
Opracowanie przykładowej aplikacji w konkursie grantowym.
Co to jest fundraising?
Formy wsparcia - o co można prosić darczyńcę?
Metody fundraisingu
Opracowanie prezentacji kampanii fundraisingowej
Co to sponsoring?
Tworzenie oferty sponsorskiej
Rodzaje umów z biznesem
Błędy we współpracy z biznesem.
Celem zajęć jest pozyskanie podstawowej wiedzy dotyczącej tworzenia budżet projektu społeczno-artystycznego oraz różnych możliwości pozyskania finansowania dla projektu.
Krótki biogram:
Karolina Kanar-Kossobudzka - pasjonatka zarządzania projektami i specjalistka od łączenia biznesu z trzecim sektorem. Pracowała w Centrum Nauki Kopernik, Fundacji Fundusz Współpracy, Fundacji Orange, Aviva i Przestrzeni from Facebook, a obecnie ekspertka CSR w Allegro. Realizowała projekty edukacyjne, społeczne i kulturalne pozyskując na nie środki finansowe, koordynując pracę zespołów i nadzorując współpracę z partnerami społecznymi. Certyfikowana trenerka Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru,
przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
Umiejętności: absolwent potrafi
stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;
wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Kryteria oceniania
- obecność i aktywność na zajęciach - dopuszczalna liczba nieobecności: 2 (4 godz. akademickie), 3 spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność
- wykonanie ćwiczeń zadanych na zajęciach
- udział w prezentacji podczas Sesji otwartej
Nieobecności:
Podstawowym warunkiem zaliczenia semestru jest uczestniczenie w zajęciach. Nieobecności należy usprawiedliwiać u prowadzącej/prowadzącego zajęcia. Osoba studiująca ma prawo do dwóch usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Osoba mająca więcej nieobecności musi nadrobić je w sposób określony przez osobę prowadzącą zajęcia. Nieobecności (nawet usprawiedliwione!) na więcej niż pięciu zajęciach skutkują niedopuszczeniem do zaliczenia zajęć – jedynie osoby z przyznaną Indywidualną Organizacją Studiów w oparciu o opinię BON mogą mieć zwiększony limit nieobecności, jednak nie więcej niż do 50%.
Prace pisemne i prezentacje:
Sposób wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w pracach dyplomowych, pisemnych pracach zaliczeniowych i prezentacjach określają zapisy § 3 i 4 uchwały nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 roku. W związku z tym, że jedną z podstawowych umiejętności zdobywanych na kierunkach studiów organizowanych na Wydziale Polonistyki jest sprawne i profesjonalne posługiwanie się polszczyzną pisaną, a w szczególności stylem naukowym, zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty i redakcji tekstów.
Literatura
Zajęcia praktyczne, literatura nie jest wymagana. Ewentualne lektury zależą od procesu rozwijania projektów studenckich.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: