Język angielski w warsztacie archeologa 2800-DTANG
Zajęcia praktyczne poświęcone tekstom naukowym z zakresu archeologii w języku angielskim. Studenci zostaną zapoznani z warsztatem tłumaczenia tekstów, ale również przygotowaniem tekstu w języku angielskim (w formie artykułu, posteru nau-kowego czy prezentacji). Praktyczne ćwiczenia oraz dyskusja nad materiałem usprawni warsztat studenta umożliwiając mu swobodne poruszanie się po tematyce związanej z archeologią w języku angielskim.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: posiada znajomość podstawowej terminologii z zakresu archeologii; wie jak należy przygotować draft artykułu, prezen-tacji czy postera naukowego
Umiejętności: płynnego posługiwania się specjalistyczną termi-nologią z zakresu archeologii
Student umie: samodzielnie tłumaczyć teksty, analizować prace naukowe, stosować warsztat edytorski
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do: samodzielnego przygotowania streszcze-nia, artykułu, prezentacji w język angielskim z zakresu dziedzi-ny archeologia;
Kryteria oceniania
• Obecność i aktywność na zajęciach
• wykonywanie ćwiczeń
• Przygotowanie streszczenie i problematyki wybranego tekstu naukowego
• Przygotowanie krótkiej prezentacji
Literatura
Darvill T., 2003, Oxford Concise Dictionary of Archaeology, Ox-ford
Kipfer B.A., 2000, Encyclopedic Ddictionary of Archaeology, New York.
Kipfer B.A. 2007, Dictionary of Artifacts, Cornwall
Oxford Advanced Learner's Dictionary, 6th and later editions
Shaw I., Jameson R. 1999, A Dictionary of Archaeology, Oxford
Bardziej szczegółowa literatura i lista dobrych słowników on-line zostanie podana w trakcie pierwszych dwóch zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: