Wydawniczo-księgarskie Public Relations 2700-PR-A-PSPWK
Zajęcia dotyczą kształtowania przyjaznego wizerunku firmy wydawniczej. Omawiane są problemy zarówno relacji oficyna – publiczność, jak też te dotyczące postrzegania wydawnictwa przez autorów oraz branżę książkową. Przywołuje się istotne wątki wiedzy socjologicznej na temat zagadnień PR i konfrontuje je z praktyką działania na rynku wydawniczym. Podkreśla się znaczenie dobrych relacji z mediami.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Podstawowa wiedza na temat kształtowania wizerunku instytucji rynku książki, znajomość drukowanych i elektronicznych źródeł informacji o mediach.
Umiejętności
Analiza treści tekstów związanych z wiedzą o rynku książki, umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych w różnych sektorach rynku książki, kompetencje w zakresie merytorycznej i krytycznej argumentacji odnośnie projektów wydawniczych.
Kompetencje społeczne
Praca samodzielna i w grupie, identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z pracą na rynku książki, świadomość odpowiedzialności za posiadane i udostępniane informacje, identyfikacja z instytucjami, przedsiębiorstwami i innymi podmiotami rynku książki.
Kryteria oceniania
Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Krystyna Wojcik, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005.
Bogusław Sułkowski, Andrzej Rostocki, Bestseller polski, bestseller światowy, "Przegląd Humanistyczny" 2003, nr 5, s. 37-48.
Andrzej Rostocki, Bestsellery 2009, "Notes Wydawniczy" 2010, nr 2, s. 14-29.
Andrzej Rostocki, Bestsellery i czytanie - uwagi analityka, "Bibliotekarz" 2014, nr 6, wkł. "650 Lat w Służbie Książki", s. 3-5.
Alicja Waszkiewicz, Public relations rankingów - perspektywa epistemologiczna, [w:] Public relations - społeczne wyzwania & Public Relations Across Borders, Warszawa 2007, s. 115-128.
Kuba Frołow,Jak wypromowano bestseller : [teksty publikowane na łamach dwutygodnika "Biblioteka Analiz" w 2005 i 2006 roku],Warszawa : Bibl.Analiz , 2006.
Świtała, Marcin: Zachowania konsumentów i marketing na rynku ksiazki. - Warszawa, 2003
ALI, Moi: Marketing i public relations w małej firmie. - Gliwice, 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: