Panorama polskiego rynku książki 2700-PPRK-PSPWK
Reprezentowana jest ogólna sytuacja na polskim rynku książki – najważniejsze zagadnienia natury ekonomicznej (koniunktura, rentowność, podaż i in.), jak też społecznej (m.in. realny popyt na różne typy publikacji) oraz technologicznej (rewolucja w dziedzinie nośników i form przekazu). Omawia się sytuację największych firm wydawniczych i dystrybucyjnych, a także sytuację w poszczególnych segmentach rynku. Podkreśla się dynamikę zachodzących przemian. Szczególnie akcentowana jest rola nowych technologii i innych przemian wydawniczych modeli biznesowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Podstawowa wiedza na temat funkcjonowania polskiego rynku książki, znajomość różnych grup instytucji książki, znajomość specjalistycznej terminologii za zakresu funkcjonowania rynku książki.
Umiejętności
Kompetencje w zakresie oceny sytuacji na rynku książki, analiza treści tekstów związanych z wiedzą o rynku książki, umiejętność funkcjonowania w infrastrukturze rynku książki.
Kompetencje społeczne
Określanie priorytetów w realizacji zadań, otwartość na przemiany w dziedzinie technologii wydawniczych.
Kryteria oceniania
Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Bogdan Klukowski, E-booki w kraju i na świecie : poradnik, Warszawa 2012.
Bogdan Klukowski, Audibooki w kraju i na świecie : poradnik, Warszawa 2012.
Ł, Gołębiwski, P. Waszczyk, Rynek ksiązki w Polsce 2015 , cz.1: Wydawnictwa, cz. 2: Dystrybucja, Warszawa 2015.
Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: