Marketing wydawniczo-księgarski 2700-MWK-A-PSPWK
Słuchacze zapoznają się z podstawami marketingu wydawniczo-księgarskiego. Zajęcia ukazują, jak publikować książki, które odpowiadają potrzebom nabywców. Obejmują metodologię marketingu (marketing mix 8p.), rozważają klasyfikację książek w kategoriach produktów, problemy wyboru odpowiednich kanałów dystrybucji i działań promocyjnych. Podkreśla się znaczenie pogodzenia wymogów ekonomicznych z zasadami tradycyjnej kultury książki. Istotna jest efektywność i odpowiednia komunikacja z otoczeniem biznesowym.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Znajomość zasad i technik marketingu wydawniczo-księgarskiego w działalności na rynku książki
Umiejętności
Analiza marketingowych uwarunkowań działalności wydawniczej
Kompetencje społeczne
Określanie priorytetów w realizacji zadań, praca samodzielna i w grupie.
Kryteria oceniania
Student otrzyma aktualistyczną ocenę końcową na podstawie pracy pisemnej lub projektu obejmującego wiedzę zdobytą przez niego w trakcie zajęć.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Alison Baverstock, Marketing w wydawnictwie : fantazja czy rzeczywistość?, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], wyd. 2, Kraków, BMR, 1997.
Gill Davies, Nabywanie tytułów : organizacja i zarządzanie w redakcji, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], Kraków, BMR, 1997.
Thomas Woll , Jak osiągnąć zysk w wydawnictwie, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], Kraków, BMR, 2000.
ŚWITAŁA, Marcin: Zachowania konsumentów i marketing na rynku ksiazki. - Warszawa, 2003
Jacek Włodarczyk, Marketing wydawniczy 8p : skrypt dla uczestników kursu, Krzyszkowice, 2010.
www.wirtualnywydawca.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: