Praktyka zawodowa 2700-M-PW-Z2PZ
Rozwiązywanie problemów związanych z działalnością firm wydawniczych, księgarskich i innych działających na rynku książki; realizować różnorodne zadania intelektualne, techniczne czy projektowe typowe dla branży wydawniczo-księgarskiej. Wykorzystanie wiedzy specjalistycznej zdobytej podczas studiów oraz sprawdzenie poziomu przygotowania do uczestnictwa w rynku pracy, pracy indywidualnej i grupowej (przyjmowanie różnych ról i funkcji) pracownika rynku książki; nawiązywanie kontaktów zawodowych; stosowanie dobrych praktyk; angażowanie się w działalność na rzecz branży wydawniczo-księgarskiej oraz propagowania czytelnictwa.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Praktyki - efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie: funkcjonowanie współczesnego rynku wydawniczego, zróżnicowanie ról i zadań jego uczestników (autorów, członków instytucji wydawniczych, księgarskich, dystrybucyjnych, odbiorców) oraz rządzące nimi prawidłowości; znaczenie społeczne, kulturowe i cywilizacyjne komunikacji bibliologicznej.
Absolwent potrafi: posiada umiejętności z zakresu praktyki wydawniczej, w tym posługiwania się specjalistycznymi technikami i narzędziami wykorzystywanymi w procesach wydawniczych, ocenić funkcjonalność i estetykę różnych rodzajów publikacji tradycyjnych i cyfrowych, korzystać z kanałów komunikacji właściwych dla rynku wydawniczo-księgarskiego; posiada umiejętności w zakresie zarządzania firmą z branży wydawniczej oraz działalności marketingowej i promocyjnej na jej rzecz; rzeczowo przedstawiać swoje poglądy, obiektywnie oceniać poglądy interlokutorów, formułować wnioski oraz proponować własne rozwiązania na podstawie zdobytej wiedzy z zakresy nauk o komunikacji społecznej i mediach, szczególnie edytorstwa bibliologicznego; posiada umiejętność porozumiewania się ze specjalistami w swojej dziedzinie; samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności z zakresu nauk o komunikowaniu społecznym i mediach, w szczególności edytorstwa bibliologicznego i wykorzystywać je w pracy zawodowej; współpracować w zespole projektowym i/lub badawczym, pełniąc w nim różne role, w tym kierowniczą; stosować zasady etyczne, w tym etyki zawodowej, prawa autorskiego oraz ochrony własności intelektualnej.
Absolwent jest gotów do: krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz jej rozwijania, doskonalenia i korzystania z różnego rodzaju źródeł informacji przy rozwiązywaniu problemów badawczych i/lub zawodowych; twórczego szukania rozwiązań problemów poznawczych i praktycznych, w tym wykorzystując opinie ekspertów zawartych m.in. w źródłach właściwych dla rynku wydawniczo-księgarskiego; wyznaczania celów i kierunków własnego rozwoju osobistego i zawodowego; inspirowania innych do samorozwoju i organizowania procesu uczenia innych osób; identyfikowania problemów etycznych związanych z rynkiem wydawniczo-księgarskim; rozstrzygania dylematów związanych z ich wykonywaniem; dbania o zachowanie etosu pracy; przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej; przestrzegania prawa autorskiego oraz zasad związanych z ochroną własności intelektualnej.
Kryteria oceniania
Obowiązkiem praktykanta jest założenie i prowadzenie dziennika praktyk. W dzienniku powinny znaleźć się opisy wszystkich czynności wykonywanych w kolejnych dniach praktyki. Na zakończenie praktyki wydziałowy opiekun praktykanta dokonuje wpisu oceniającego przebieg praktyki i dokonania studenta.
(dzienniczek praktyk, opinia opiekuna praktyk)
Praktyki zawodowe
Po 1 roku nauki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: