Projekt badawczy 2 2700-M-PW-Z1PB2
W trakcie zajęć studenci zostaną zapoznani z najważniejszymi źródłami informacji zawierającymi wiedze na temat rynku książki (papierowymi i elektronicznymi.
Opierając się na użytkowaniu tych źródeł oraz na rozpoznaniu w terenie (księgarnie i inne instytucje handlu detalicznego książką) studenci przygotowują raport rynkowy z wybranego przez siebie sektora rynku książki
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
w sali i w terenie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
student zna podstawowe źródła informacji dotyczące rynku książki
student potrafi samodzielnie projektować i wykonywać podstawowe badania marketingowe
Kryteria oceniania
przygotowany raport marketingowy z wybranego sektora rynku książki
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
- wybrane materiały z bieżącej publicystyki profesjonalnej /
1. „Książki Magazyn Literacki”
2. „Wydawca”
3. „Biblioteka Analiz”
4. „Wiadomości Księgarskie”
5. „Notes Wydawniczy”
- „Ruch wydawniczy w liczbach”;
- Rynek Książki w Polsce;
- Alison Baverstock, Are books different?: marketing in the book trade, London 1997 (fragmenty)
- Kuba Frołow, Public Relations na rynku książki, Warszawa, 2007
- Kuba Frołow, Jak wypromowano bestseller, Warszawa 2006
- Łukasz Gołębiewski No future book, Warszawa, 2008
- Marek Tobera, Marketing mix 4p. na polskim rynku książki.
Z Badań Nad Polskimi Księgozbiorami Historycznymi: Studia I Materiały, Tom Spec. r. 2004, str. 161-184
Raport Polish Book Market 2020 na stronie Instytutu Książki (instytutksiazki.pl)
Portale branżowe
rynek-ksiazki.pl
wirtualnywydawca.pl
wydawca.com.pl
ksiazka.net.pl
instytutksiazki.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: