Nowoczesna organizacja i procesy zarządzania firmą mediową 2700-M-LM-D3NOPZ
Wykład ma za zadanie ukazanie roli zarządzania i marketingu w efektywnym kształtowaniu strategii oraz dostosowywaniu się przedsiębiorstwa do funkcjonowania w zmiennych warunkach otoczenia, w tym z uwzględnieniem uwarunkowań działalności przedsiębiorstw medialnych. Odniesienie się do zagadnień wskazywanych przez ekspertów zarządzania jako ważne dla przyszłości biznesu i nowoczesnej organizacji przedsiębiorstw.
Ćwiczenia poświęcone są wykorzystywaniu pozyskanej wiedzy i doskonaleniu umiejętności podczas pracy nad wybranymi aspektami zarządzania i marketingu na przykładzie konkretnych studiów przypadków oraz w oparciu o konceptualizację własnego przedsięwzięcia.
W ramach przedmiotu zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- zarządzania z uwzględnieniem zarządzania w mediach i specyfiki firm mediowych;
- planowania działań i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie;
- marketingu w tym wybranych form wyróżniania się organizacji na rynku;
- kultury organizacyjnej;
- działań strategicznych przedsiębiorstwa;
- analiz otoczenia organizacji i identyfikacji interesariuszy;
- motywacji i przywództwa;
- zarządzania zmianą w organizacji.
W procesie realizacji efektów kształcenia zostaną zastosowane różnorodne źródła weryfikacji wiedzy. Ważnymi elementami zajęć będą zróżnicowane formy interakcji zmierzające do ustrukturyzowania pozyskiwanej wiedzy oraz przeprowadzanie przez studentów analiz konkretnych problemów organizacyjnych przedsiębiorstw.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstw z uwzględnieniem specyfiki firm medialnych;
- zna określone metody i koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem, w tym uznawane przez ekspertów zarządzania jako nowoczesne;
- rozumie cele i rezultaty aplikacji narzędzi zarządzania i marketingu w przedsiębiorstwie;
- posiada wiedzę na temat planowania i podejmowania decyzji w organizacji;
- zna specyfikę otoczenia i interesariuszy przedsiębiorstw medialnych.
Umiejętności:
- posiada umiejętności w zakresie wykorzystania określonych metod i koncepcji zarządzania organizacją;
- potrafi wykonać analizę otoczenia przedsiębiorstwa mediowego;
- potrafi zidentyfikować interesariuszy przedsiębiorstw medialnych;
- posiada rozeznanie w pozyskiwaniu informacji dotyczących przedsiębiorstwa, istotnych z punktu widzenia planowania działań biznesowych, kreowania strategii i podejmowania decyzji.
Inne kompetencje:
- rozumie potrzebę niestandardowego myślenia zwłaszcza w przypadku rozwiązywania problemów organizacyjnych w turbulentnym otoczeniu;
- buduje pozytywny wizerunek nowoczesnej i etycznej organizacji medialnej.
Kryteria oceniania
Wykład:
- warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń
- zaliczenie wykładu na podstawie egzaminu
Ćwiczenia:
- obecność na zajęciach
- zaliczenie na podstawie wykonywanych zadań na zajęciach
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Kowalski T. (2013). Zarządzanie w mediach. Wolters Kluwer, Warszawa.
2. Griffin R.W. (2017). Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Literatura uzupełniająca:
3. Drucker P.F. (2016). Zarządzanie XXI wieku -wyzwania. MT biznes, Warszawa.
4. Nierenberg B.(2011). Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe. Wydawnictwo Uniwersytetu
Jagiellońskiego, Kraków.
5. Piotrowski W., Koźmiński A.K. (2013). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: