Propedeutyka zarządzania 2700-M-LM-D2PRZA
Opracowanie koncepcyjne i przygotowanie przedsięwzięcia biznesowego związanego z koprodukcją trójstronną projektu audiowizualnego – od wczesnego pomysłu do ostatecznego planu finansowania do strategii sprzedaży.
W kolejności realizacja etapów:
a. Stworzenie koncepcji projektu – uwzględnienie założeń zarówno artystycznych, jak i ekonomicznych. Opracowanie planu działania developmentu i pozyskiwania partnerów koprodukcyjnych. Pitching jako sposób prezentacji projektu i znalezienia potencjalnych koproducentów.
b. Kreacja pomysłu – metody twórczego myślenia, zarządzanie kapitałem ludzkim, społecznym, czasem, innowacje. Budowanie BIO działalności gospodarczej produkcji audiowizualnej.
c. Projekt funkcjonalny założeń koprodukcyjnych. Struktura finansowania i różne źródła finansowania. Podział produkcji pomiędzy trzema partnerami finansującymi realizację tego samego projektu. Produkcja wykonawcza, produkcja mniejszościowa, produkcja wiodąca - różnice.
d. Analiza otoczenia ekonomicznego „w pobliżu” wygenerowanego pomysłu. Skala lokalna, globalna. SWOT dla projektu audiowizualnego.
e. Analiza zasobów, zagrożeń i szans – wybór strategii działania. Pełna ocena potencjału zysku. Ocena odbiorcy. Alternatywne myślenie – transmedia, crossmedia. Raporty z zysku i rozliczenia.
f. Analiza finansowa – plan finansowania projektu.
g. Prezentacja przedsięwzięcia (gotowy projekt w PowerP. wraz z analizą SWOT oraz ukończonym planem finansowania projektu).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
Znajomość problematyki związanej z zagadnieniami związanymi z procesami zarządzania produkcją od wczesnego etapu konceptu do ustanawiania strategii sprzedaży i rozliczania z zysków.
Umiejętności
Przedstawienie sprzedażowe projektu.
Napisanie i przedstawienie prezentacji projektu – „pitching”.
Umiejętność skonstruowania planu rozwoju projektu.
Umiejętność skonstruowania planu finansowania projektu.
Znajomość poszczególnych etapów zarządzania procesami produkcyjnymi w zależności od rodzaju produkcji projektu audiowizualnego.
Inne kompetencje
Ocena jakości projektu i jego potencjału rynkowego.
Umiejętność poszukiwania nowych dróg rozwoju projektów medialnych.
Alternatywne sposoby finansowania.
Kryteria oceniania
Ocenie końcowej podlegać będzie:
- świadome zaprojektowanie projektu pod kontem koprodukcji trójstronnej,
- wykorzystanie pełnego potencjału projektu,
- dobranie odpowiedniej strategii,
- znalezienie alternatywnych, innowacyjnych rozwiązań,
- w trakcie sesji pitchingowej – dobry podział ról pomiędzy członkami grupy (w tym wychodzenie poza swoją sferę komfortu),
- poprawny SWOT,
- estetyka prezentacji i jej wizualna atrakcyjność,
- poprawność planu finansowania z wykorzystaniem wszystkich rynkowych możliwości i innowacyjnych pomysłów.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. E.L. Honthaner „The Complete Film. Production Handbook”, Third edition, Focal Press, 2001,
2. John J. Lee,jr.,Rob Holt “The Producer’s Business Handbook”, Focal Press, Elsevier, 2006,
3. Andrew Keen „Kultura amatora. Jak internet niszczy kulturę.” Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., 2007,
4. Mirosław Filiciak „Media, Wersja BETA – film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu.” Gdańsk: Katedra Wydawnictwo Naukowe 2013,
5. Henry Jenkins „Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów.” Warszawa: WAiP 2007,
6. Maryla Hopfinger „Doświadczenie audiowizualne – o mediach w kulturze współczesnej”, Warszawa: Wydawnictwo Sic! 2003.
7. Dziadzia Bogusław: Naznaczeni popkulturą. Media elektroniczne i przemiany prowincji, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2014.
8. Filiciak Mirosław: Media. Wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu. Gdańsk: Katedra Wydawnictwo Naukowe, 2013.
9. Jakubowicz Karol: Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli, Warszawa: Wydawnictwo Poltext, 2013.
10. Staniszewski Marek: Cztery wymiary nowych mediów, „Nowe Media”, pod red. E. Mistewicza, 2013, nr 5-3, numer indeksu: 285560.
11. Zawojski Piotr: Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: