Kształtowanie wizerunku instytucji kultury 2700-M-IN-Z4KWIK-OZB
Promocja, komunikacja, upowszechnianie i kształtowanie wizerunku instytucji kultury.
Narzędzia służące promowaniu instytucji kultury (media relations, corporate identity, wydawnictwa własne, PR, PR internetowy)
Diagnoza, planowanie, wdrażanie i ewaluacja działań wizerunkowych w instytucjach kultury.
Prezentacje, dyskusje i ocena działań wizerunkowych wybranych instytucji kultury.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- różne rodzaje instytucji kultury, zaawansowane metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych z obszaru PR, bibliologii i informatologii oraz dyscyplin pokrewnych właściwych dla kierunku studiów (K_W05)
- w pogłębionym stopniu zasady funkcjonowania bibliotek i innych instytucji kultury oraz zachodzące między nimi relacje, (K_W07)
Absolwent potrafi:
- właściwie dobierać narzędzia, źródła oraz informacje z nich pochodzące; dokonywać selekcji, krytycznej analizy, interpretacji i prezentacji tych informacji, w oparciu o wiedzę i metodologię badań stosowaną w obszarze bibliologii i informatologii K_U01
Wykorzystać umiejętność komunikowania się z różnymi kręgami odbiorców z użyciem specjalistycznej terminologii i merytorycznych argumentów w oparciu o własne poglądy oraz poglądy innych autorów, prezentować wyniki badań, formułować wnioski oraz określić rolę społecznej odpowiedzialności organizacji w procesie upowszechniania kultury w języku polskim (K_U04)
- Wykorzystać umiejętność komunikowania się z różnymi kręgami odbiorców z użyciem specjalistycznej terminologii i merytorycznych argumentów w oparciu o własne poglądy oraz poglądy innych autorów, prezentować wyniki badań, formułować wnioski oraz określić rolę społecznej odpowiedzialności organizacji w procesie upowszechniania kultury także w środowisku międzynarodowym w języku obcym na poziomie B2+ (K_U05)
- popularyzować wiedzę o instytucjach kultury, ich zasobach i usługach (K_U06)
Absolwent jest gotów do:
- kształtowania wizerunku wybranej instytucji kultury, przeprowadzenia oceny krytycznej dotyczącej różnych typów instytucji, obiektów i usług informacyjnych i bibliotecznych (K_K01).
aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego oraz ich inicjowania ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa piśmienniczego, aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym (K_K03)
Kryteria oceniania
Kontrola obecności, aktywny udział w zajęciach, przygotowanie prezentacji.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Black S., Public relation, przeł. I. Chlewińska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005
Blythe J., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2002.
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2004
Gackowski T., Łączyński M. red., Metody budowania wizerunku w mediach, Warszawa 2009.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Warszawa – Kraków 1999.
Jaskowska M., Public Relations bibliotek narodowych w Internecie, Kraków 2007.
Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013.
Kaleta K., Marketing kultury i jego specyfika, „Marketing i Rynek” 10/2003, s.14-20.
Kaleta K., Skuteczność psychologii i socjologii rynkowej w marketingu kultury, „Marketing i Rynek” 1/2004, s.15-20
Knecht Z., Marketing w zarządzaniu instytucją kultury, Warszawa 1992.
Laermer R., Prichinello M., Public Relations, Gdańsk 2004.
Marketing w działalności instytucji i jednostek upowszechniania kultury, pod red. Z. Knechta i A. Styś, Warszawa 1990.
Nowacki R., Podręcznik. Reklama, Warszawa 2006.
Nowak P., Tokarski R. red., Kreowanie światów w języku mediów, Lublin 2007.
Olędzki J., Tworzydło D., Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2010.
Smektała T., Public relations w Internecie, Wrocław 2006.
Sznajder A., Marketing wirtualny, Kraków 2002.
Tabernecka M., Szadok-Bratuń A, Public relations w sferze publicznej, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: