Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych 2700-M-FAK-D-ZSK
Przedmiot obejmuje zagadnienia w zakresie przygotowania do wizerunkowych sytuacji kryzysowych oraz podejmowania działań w trakcie ich wystąpienia. Podczas przedmiotu omawiane będą przykłady sytuacji kryzysowych, ich przyczyny, skutki, a także sposoby radzenia sobie w kryzysach wizerunkowych przez osoby publiczne, przedsiębiorstwa i instytucje.
Cały program przedmiotu oparty jest na opisie autorskich metod i koncepcji opracowanych na bazie pracy naukowej oraz praktycznych doświadczeń prowadzącego. W ramach przedmiotu prezentowane będą modele radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
W ramach przedmiotu opisywana będzie także pełna procedura i plan komunikacji kryzysowej, przed, w trakcie i po jego zaistnieniu. Opisywane są takie aspekty jak Q&A, kluczowe przesłania, wzorcowe oświadczenia. Omówiony będzie także cykl kryzysu wizerunkowego. Opisane zostaną zadania sztabu kryzysowego. Zaprezentowane zostaną wybrane rodzaje kryzysów, np. ze względu na miejsce występowania, skutki, czy długość trwania.
Przedmiot zawierał będzie także prezentację procedury audytu kryzysowego a także opis modelu zawierający stopnie podatności na sytuacje kryzysowe. W trakcie kursu studenci zapoznają się również z aktualnymi wynikami badań prowadzonych przez autora przedmiotu.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
• nauczy się kluczowych zagadnień związanych z zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych,
• posiądzie wiedzę w obszarze procedury reagowania w kryzysie,
• pozyska wiedzę w zakresie radzenia sobie w sytuacjach kryzysu wizerunkowego,
Umiejętności
• nabędzie umiejętności rozpoznawania rodzajów kryzysów,
• nabędzie umiejętności radzenia sobie w wybranych kryzysach,
• nabędzie umiejętności wykorzystywania określonych narzędzi w kontekście reagowania podczas kryzysów,
Inne kompetencje
• nauczy się jak praktycznie wdrażać modele i koncepcje zaprezentowane przez prowadzącego podczas zajęć
Kryteria oceniania
Ocena z przedmiotu będzie wystawiona na podstawie testu końcowego. Ocenę pozytywną otrzyma student po uzyskaniu minimum 50% punktów możliwych do zdobycia.
Literatura
• Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym. Metody, procedury, reagowanie, DIFIN, Warszawa 2019.
• Tworzydło D., Szuba P., Życzyński N., Zarządzanie kryzysem wizerunkowym z perspektywy agencji public relations. Analizy, tendencje i uwarunkowania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2019.
• Tworzydło D., Public relations praktycznie, Wydawnictwo Newsline, Rzeszów 2017.
• Tworzydło D., Szuba P., Łaszyn A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwach, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Newsline, Rzeszów 2018.
• Tworzydło D., Szuba P., Podatność kryzysowa wiodących branż polskiej gospodarki, Studia Medioznawcze, Warszawa 2019, Tom 20, nr 3 (78)/2019. ISSN 2451-1617
• Tworzydło D., Szuba P., Rola profilaktyki antykryzysowej z perspektywy największych polskich przedsiębiorstw oraz agencji public relations na podstawie badań eksperckich, Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, Vol. 31, Issue 1, Warszawa 2019. (pkt. 9)
• Tworzydło D., Skuteczne zarządzanie w kryzysie wizerunkowym na przykładzie marki Tiger, Studia Medioznawcze, Warszawa 2019, nr 1/2019 (pkt 12)
• Tworzydło D., Życzyński N., Oppressive industry in the context of managing an image crisis, Humanities and Social Sciences, Wydział Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej ISSN: 1234-3684, 2019 | 24 (XXIV) | nr 26 (1) | 101--108
• Tworzydło D., Szuba P., Zajic M., Features of Effective Crisis Communication Based on Public Relations Profession Research, Social Communication, 2018, Volume 4: Issue s1.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: