Psychologia mediów 2700-M-DM-Z2PSYME
Psychologia mediów jako nauka wykorzystuje metody i narzędzia badawcze stosowane zarówno na gruncie psychologii, jak i innych dziedzin naukowych, zajmujących się badaniem relacji CZŁOWIEK – MEDIA – TECHNOLOGIA. Jej celem jest analiza ludzkich zachowań, myśli i przeżyć powstających w kontakcie z mediami oraz nowymi technologiami w kontekstach indywidualnym, grupowym, społecznym i kulturowym. Przedmiot wprowadza podstawowe zagadnienia z historii dziedziny wraz z odniesieniami do studiów przypadku.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Znajomość podstawowych pojęć psychologii mediów oraz jej metod badawczych. Student zna podstawowe mechanizmy funkcjonowania mechnizmów percpecji (zwłaszcza uwagi), procesów afektywnych oraz kognitywnych związanych z tworzeniem i odbiorem mediów.
Umiejętności
Studenci potrafią rozpoznać wpływ sytuacji społecznej na jednostkę, zrozumieć, na czym polega postrzeganie interpersonalne, atrybucja, interakcje międzyosobowe, wpływ społeczny.
Kompetencje
Student operuje aparatem pojęciowo-teoretycznym użytecznym do pracy w grupie, zdobywania i oceny materiałów niezbędnych w pracy dziennikarza, analizy oddziaływań środków przekazu.
Kryteria oceniania
Oceniana jest wiedza teoretyczna.
Sprawdza ją egzamin pisemny (w szczególnych przypadkach np. wyjazdu na Erasmusa) możliwy jest egzamin ustny
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Ogonowska A.; Ptaszek G. (red) Współczesna psychologia mediów. nowe problemy i perspektywy badawcze; Wyd.Impuls
Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie; A.Ogonowska; Wyd.Impuls 2018
Cialdini R; Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka
Literatura uzupełniająca: Media Psychology. David Giles
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: