Projektowanie interfejsów IoT 2700-M-API-D4PI
Zagadnienia:
1. Projektowanie interfejsów na urządzenia Internetu rzeczy (IoT) m.in. wearables, smart home
2. Spacial design
3. Skeumorfizm, flat design, neumorfizm
4. Case studies: projektowanie komponentów
5. Unified interfaces
6. Interaktywne prototypy
7. Wprowadzenie do UX i Interakcji człowiek-komputer
W trakcie przedmiotu realizowane będą praktyczne ćwiczenia oparte na rzeczywistych przykładach implementacji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
· koncepcje i zasady projektowania interfejsów użytkownika
· funkcje i narzędzia dostępne w programie Figma do projektowania UI
· znaczenia hierarchii, układu, kolorów, typografii w tworzeniu interfejsów
Absolwent potrafi:
· tworzyć spójne projekty makiet i interaktywne prototypy w programie Figma
· efektywnie korzystać z różnych narzędzi, w tym warstw, komponentów i efektów dostępnych w Figma
· Projektować interfejsy na różne nośniki, w tym urządzania IoT
· Korzystać z wytycznych projektowych dostawców systemów operacyjnych i wdrażać je do swoich projektów
Kryteria oceniania
Projekt, aktywność na zajęciach
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Eyal, N. (2014). Hooked: How to Build Habit-Forming Products. Penguin Books
Krug, S. (2014). Nie każ mi myśleć! Helion
Kuang, C., Fabricant, R. (2022). User Friendly. Karakter
McEwen, A., Cassimally, H (2014). Designing the Internet of Things. Wiley John&Sons
Rowland, C., Goodman, E., Charlier, M. (2015). Designing Connected Products. Helion.
Winston, S. (2023). User Experience and User Interface. Designing Intuitive Experiences. Empowering Users in the IoT Era.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: