Źródła informacji w pracy wydawniczej 2700-L-PW-Z1ZIWPW
Na zajęciach zostaną omówione następujące zagadnienia:
Analiza zawartości, struktury i grupy docelowej poszczególnych typów źródeł informacji drukowanej:
-Czasopisma drukowane – polskie (np. istniejące obecnie „Biblioteka analiz”, „Książki magazyn literacki” oraz funkcjonujące w przeszłości „Notes Wydawniczy”)
- Czasopisma drukowane – obce (np. „Publishers Weekly”, „The Bookseller”,
- „Rynek książki w Polsce”, „Ruch wydawniczy w liczbach”, „Rocznik statystyczny GUS”
Elektroniczne źródła informacji:
- Internet – wortale poświęcone polskie (np. ksiazki.pl, wirtualny wydawca etc.)
- Internet – wortale poświęcone obce
Media społecznościowe jako źródło informacji w biznesie wydawniczym
Badania czytelnictwa, badania naukowe jako źródła informacji w biznesie wydawniczym
Dyskusje:
- Listy bestsellerów jako źródła informacji w biznesie wydawniczym
- Dyskusja czy czasopisma profesjonalne mają przyszłość
W ramach zajęć planowane są spotkania z profesjonalistami działającymi na rynku książki:
-Spotkanie z osobą prowadzącą badania marketingowe
-Spotkanie z redaktorem czasopisma profesjonalnego
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
drukowane i elektroniczne źródła informacji o rynku książki oraz mechanizmy ich funkcjonowania; sposoby wykorzystania ich w pracy wydawniczej; poszanowanie własności intelektualnej w zakresie rynku książki (K_W02, K_W05, K_W06, K_W07)
Absolwent potrafi:
gromadzić i opracowywać różnego typu informacje potrzebne do efektywnego funkcjonowania instytucji rynku książki; rozpoznać do kogo są adresowe i umiejętnie wykorzystać ich treść; opracować własne materiały i umieścić je w wybranych mediach; nawiązywać i podtrzymywać kontakty interpersonalne w różnych sektorach rynku książki (K_U03, K_U04, K_U06, K_U07)
Absolwent jest gotów do:
samodzielnego zdobywania wiedzy w zakresie problemów rynku książki w oparciu o różne typy mediów branżowych i analizę ich przydatności; identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z pracą na rynku książki (K_K01, K_K03)
Kryteria oceniania
- aktywność na zajęciach (ochotnicze referaty); 10%
- test końcowy (90%)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
- Wybierane corocznie (aktualne) materiały z czasopiśmiennictwa dedykowanego rynkowi książki w Polsce czyli z czasopism:
1. „Książki Magazyn Literacki”
2. „Wydawca”
3. „Biblioteka Analiz”
4. „Wiadomości Księgarskie”
5. „Notes Wydawniczy”
- Bieżący rocznik „Ruch wydawniczy w liczbach”;
- Bieżąca edycja Reportu Łukasza Gołębiewskiego Rynek Książki w Polsce;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: