Problemy badawcze edytorstwa bibliologicznego 2700-L-PW-Z1PBEB
Podczas zajęć omówione zostaną podstawowe zagadnienia edytorstwa bibliologicznego jako subdyscypliny bibliologii, przedstawione zostaną metody, przedmiot i kierunki dyscypliny oraz terminologia.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent/ka zna i rozumie:
problematykę badawczą edytorstwa bibliologicznego jako subdyscypliny bibliologii;
metody badawcze dyscypliny;
podstawową terminologię dyscypliny.
Absolwent/ka potrafi:
zdefiniować edytorstwo bibliologiczne wraz z określeniem przedmiotu badawczego;
zidentyfikować obszary badawcze edytorstwa bibliologicznego;
w sposób podstawowy posługiwać się terminologią właścią dla dyscypliny.
Absolwent/ka jest gotowy/a:
do określenia przedmiotu podejmowanych badań;
do wyboru właściwej metodologii na potrzeby własnych badań z obszaru edytorstwa bibliologicznego;
do przygotowania prac na potrzeby studiów licencjackich.
Kryteria oceniania
Metody oparte na słowie: wykład, opis, dyskusja, praca z tekstem.
Metody aktywizujące: burza mózgów, dyskusja nad zagadnieniami problemowymi.
Student/ka otrzyma ocenę końcową na podstawie pracy pisemnej, prezentacji lub testu obejmującego wiedzę zdobytą w trakcie zajęć.
Student/ka będzie także podlegał/a ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.
Obecność na zajęciach obowiązkowa (możliwa jedna nieobecność nieusprawiedliwiona).
Literatura
Literatura przedmiotu podawana w trakcie zajęć, dobór tekstów będzie zależał od podejmowanej tematyki szczegółowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: