Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych 2700-L-LM-Z6SOPM-LMM
Konwersatorium wprowadza słuchaczy w problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu ( CSR) ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw medialnych. Wzrost znaczenia społecznej odpowiedzialności przejawia się coraz częściej we współczesnych przedsiębiorstwach. Związane jest to zarówno z relacjami organizacja - otoczenie, jak i procesami zachodzącymi wewnątrz organizacji. Przedsiębiorstwa medialne z racji swojej działalności zajmują tu szczególne miejsce.
Podczas konwersatorium zaprezentowane i omówione zostaną definicję społecznej odpowiedzialności biznesu, jej charakterystyka, a także sposoby i możliwości jej wykorzystania przez firmy.
Niemożność poprawienia ocen pozytywnych.
W cyklu 2023L:
Wykład wprowadza słuchaczy w problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu ( CSR) ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw medialnych. Wzrost znaczenia społecznej odpowiedzialności przejawia się coraz częściej we współczesnych przedsiębiorstwach. Związane jest to zarówno z relacjami organizacja - otoczenie, jak i procesami zachodzącymi wewnątrz organizacji. Przedsiębiorstwa medialne z racji swojej działalności zajmują tu szczególne miejsce. |
W cyklu 2024L:
Wykład wprowadza słuchaczy w problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu ( CSR) ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw medialnych. Wzrost znaczenia społecznej odpowiedzialności przejawia się coraz częściej we współczesnych przedsiębiorstwach. Związane jest to zarówno z relacjami organizacja - otoczenie, jak i procesami zachodzącymi wewnątrz organizacji. Przedsiębiorstwa medialne z racji swojej działalności zajmują tu szczególne miejsce. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- rozumie działalność społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
- potrafi wskazać na działalność społeczną odpowiedzialnie przedsiębiorstw
- analizuje działania społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach medialnych
Kryteria oceniania
obecność
aktywność
wykonanie projektów
egzamin
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Buglewicz K., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Nowa wartość konkurencyjna, Polskie
Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017
International Organization for Standardization, ISO 2600 Guidance on Social Responsibility, 2010
Janeczek U., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2016
Rok B., Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Poltext, warszawa, 2013
Wachowiak P., Wrażliwość społeczna przedsiębiorstwa. Analiza i pomiar, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2013
Bernatt M., J. Bogdanienko, T. Skoczny, Społeczna odpowiedzialność biznesu : krytyczna analiza, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011, str. 15.
informacje Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa, 2011
Paliwoda - Matiolańska A. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa, 2009
W cyklu 2023L:
1. Rok B., Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Poltext, warszawa, 2013 |
W cyklu 2024L:
1. Rok B., Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Poltext, warszawa, 2013 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: