Zarządzanie kryzysowe w logistyce 2700-L-LM-Z5ZKLO
Blok zajęć teoretycznych:
1. Sytuacja kryzysowa - definicje, podziały rodzajowe, cechy charakterystyczne
2. Planowanie działań zarządczych w sytuacjach kryzysowych
3. Sztab kryzysowy - funkcje i zadania
4. Strategie zarządzania sytuacją kryzysową
5. Komunikacja kryzysowa, rola i miejsce mediów w sytuacji kryzysowej
6. Wpływ sytuacji kryzysowej na funkcjonowanie logistyki traktowanej jako system, proces, sieć oraz jako integrator rynku
7. Specyfika aktywności podmiotów rynkowych po zakończeniu sytuacji kryzysowej.
Blok zajęć praktycznych (studia przypadków)
1. Klasyczne studia przypadków dotyczących sytuacji kryzysowych (znanych marek - krajowych i zagranicznych, mediów tradycyjnych i społecznościowych)
2.Współczesne studia przypadków dotyczących sytuacji kryzysowych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po uzyskaniu pozytywnej oceny z danego przedmiotu – student:
[Wiedza.] dysponuje podstawową wiedzą z zarządzania kryzysowego oraz zarządzania sytuacją kryzysową. W podstawowym zakresie zna fazy zarządzania kryzysowego oraz zasady komunikacji w sytuacji kryzysowej. Identyfikuje cechy sytuacji kryzysowej, a także czynniki, które mogą być jej źródłem i/lub mieć wpływ na jej powstanie i rozwój. Ma wiedzę o typowych działaniach w przypadku zarządzania kryzysowego z wykorzystaniem tradycyjnych i nowych mediów.
[Umiejętności.] potrafi zastosować posiadaną wiedzę do analizy oraz formułowania opinii o symptomach sytuacji kryzysowych. W oparciu o uzyskaną wiedzę umie określić priorytety w sytuacji kryzysowej. Poznane metody i narzędzia jest w stanie zastosować w sytuacji kryzysowej. Dzięki zdobytej wiedzy zaplanuje działania antykryzysowe.
[Kompetencje społeczne.] pracuje w zespole, z podziałem obszarów odpowiedzialności (zadania i role), ze zrozumieniem zarządzania pracą zespołu, a zwłaszcza komunikacją. Posiadaną wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego jest w stanie przekazać różnym gremiom w sposób dla nich odpowiedni.
Kryteria oceniania
Część wykładowa przedmiotu zostanie oceniona na podstawie sprawdzianu pisemnego uzyskanej wiedzy. Blok studiów przypadku zostanie zaliczony na podstawie wybranego i zaprezentowanego przykładu. Punktowane będzie również obecność na zajęciach.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym. Metody, procedury, reagowanie, Difin, Warszawa 2019
2. Tworzydło D. et al., Zarządzanie kryzysowe w polskich przedsiębiorstwach, Newsline, Rzeszów 2018
3. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Difin Warszawa 2015
4. Antohonissen P., Komunikacja kryzysowa, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: