Projektowanie procesów 2700-L-LM-Z4PRPR
1. Opis i składowe procesu, elementy określające proces
2. Notacja BPMN(zadania, rozgałęzienia, zdarzenia, uczestnicy procesu, podprocesy, choreografie)
3. Analiza dokumentacji i tworzenie opisu procesu biznesowego
4. Koncepcje zarządzania oparte na procesach: Business Process Reenginieering, Business Process Management.
5. Modelowanie procesów, elementy optymalizacji procesów
6. Testowanie i usuwanie błędów
7. Studia przypadku – projektowanie procesów biznesowych (np. procedura uzyskiwania dotacji na produkcję filmową, rozliczenie umowy leasingowej, procedury z zakresu przygotowania produkcji poligraficznej)
8. Przegląd narzędzi informatycznych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
Student zna i rozumie idee projektowania procesowego. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania opartego na procesach, umie uzasadnić zasadność ich stosowania, zalety i ograniczenia. Student zna metodyki realizacji praktycznych projektów biznesowych związanych z projektowaniem i usprawnianiem procesów biznesu. Rozumie relacje między zarządzaniem procesami a efektywnością organizacji.
S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W11
Umiejętności
Student potrafi zidentyfikować główne i pomocnicze procesy biznesu oraz ich cele. Potrafi analizować praktyczne studia przypadków i potrafi je zaprojektować w formie procesów biznesowych. Student potrafi zdiagnozować funkcjonujący proces i wprowadzić usprawnienia w przebiegu procesów.
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08
Inne kompetencje
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie podczas analiz studiów przypadków w wykonywania projektów realnych procesów. Student potrafi organizować pracę w grupie, określić priorytety służące realizacji studiów przypadków i właściwie delegować kompetencje w zakresie wykonywania projektów. Student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K07
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie praktycznie wykonanych projektów (indywidualnie i w zespołach), aktywność podczas zajęć.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Bitkowska A., Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie, Vizja Press & IT, Warszawa 2009 (wybrane fragmenty)
Gabryelczyk R., ARIS w modelowaniu procesów biznesu, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006.
Piotrowski M., Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydawnictwo Helion. 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: