Zarządzanie 2700-L-LM-Z1ZARZ
Wykład:
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat przedmiotu i rozwoju nauk o zarządzaniu oraz wiedzy na temat podstawowych teoretycznych i praktycznych problemów zarządzania organizacjami oraz związku nauk o zarządzania z innymi dyscyplinami nauki.
Ćwiczenia:
Założeniem zajęć jest pokazanie zastosowania w praktyce wiedzy, modeli, teorii, które studenci mogli poznać na wykładzie.
Tematyka zajęć:
1. Zarządzanie jako proces podejmowania decyzji;
2. Funkcje i role kierownicze, cechy menedżera, style zarządzania;
3. Rodzaje otoczenia organizacji;
4. Podstawy analizy strategicznej;
5. Struktury organizacyjne;
6. Strategie zarządzania organizacjami;
7. Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstwa;
8. Zarządzanie zasobami ludzkimi;
9. Zarządzanie operacyjne;
10. Podstawy zarządzania projektami;
11. Kultury organizacyjne;
12. Społeczna odpowiedzialność biznesu i etyka w biznesie;
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
• Potrafi wymienić funkcje i role kierownicze;
• Rozumie możliwości doskonalenia organizacji, jakie daje znajomość teorii i naukowych metod organizacji i zarządzania;
• Zna podstawowe strategie zarządzania przedsiębiorstwem;
• Rozumie specyfikę zarządzania projektami;
• Rozumie pojęcie kultury organizacyjnej i specyfikę zarządzania w wielokulturowym środowisku;
• Rozumie koncepcję Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i jej rosnące znaczenie w zarządzaniu oraz zasadność etycznego biznesu;
Umiejętności:
• Student potrafi dokonać analizy otoczenia przedsiębiorstwa oraz oceny sektora w jakim działa przedsiębiorstwo;
• Potrafi dobrać strukturę organizacyjną do określonego typu organizacji;
• Potrafi dokonać oceny kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa i analizy SWOT;
• Potrafi zdefiniować kompetencje pracowników na określonych stanowiskach i sporządzić opis stanowiska pracy oraz dobrać sposoby motywowania pracowników w zależności od charakteru wykonywanej pracy;
• Potrafi opisać poszczególne etapy projektu na wybranym przykładzie;
• Potrafi zdefiniować cele społeczne przedsiębiorstwa
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: konwersatorium, analiza przypadków,
Zaliczenie na podstawie zadań wykonywanych na zajęciach, kolokwium i obecności na zajęciach.
Wykład: egzamin pisemny.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Literatura podstawowa:
Koźmiński A, Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011;
R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, wyd. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006;
Literatura uzupełniająca:
M. Adamiec, B. Kożusznik, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor-Kreator-Inspirator., Kraków, AKADE, 2000;
A.K. Koźmiński, Zarządzanie w warunkach niepewności. Wyd. Naukowe PWN Warszawa 2004; Testament Druckera, MT Biznes Warszawa 2009;
G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza Strategiczna Przedsiębiorstwa
M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, Warszawa, PWE, 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: