Reklama 2700-L-LM-D6REKL-LMM
Zajęcia mają formę wykładu połączonego z metodami aktywizującymi słuchaczy do dyskusji (slajdy, filmy, zadania grupowe i indywidualne).
Podczas zajęć zostaną poruszone takie zagadnienia, jak:
1. Czym jest i jak działa reklama?
2. Przygotowanie strategii reklamy i planu mediów
3. Grupy docelowe
4. Cele reklamy
5. Obietnica składana w reklamach
6. Kreatywność w reklamie
7. Planowanie mediów i wydatki reklamowe
8. Wykorzystanie mediów w reklamie
9. Mierzenie skuteczności reklamy
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Znajomość podstawowych pojęć związanych z reklamą.
• Świadomość mechanizmów oddziaływania reklam na odbiorców.
• Wiedza na temat zasad tworzenia strategii reklamowych i mediaplanów.
• Znajomość różnych typów reklam w różnych typach mediów.
• Pomiar skuteczności reklam.
Umiejętności
• Planowanie strategii reklamowej i tworzenie mediaplanu.
• Analizowanie przekazów reklamowych z wykorzystaniem metody analizy treści/zawartości przekazów – przygotowanie do przeprowadzenia samodzielnej analizy na potrzeby pracy dyplomowej.
• Prezentowanie wyników analiz w formie prezentacji multimedialnej.
Kompetencje społeczne
• Zrozumienie zasad wpływu reklamy na odbiorców.
• Uświadomienie roli konsumenta (a zatem i uczestnika zajęć) w procesie reklamowym.
• Praca zespołowa nad rozwiązaniem problemu.
• Udzielanie innym konstruktywnej informacji zwrotnej.
Kryteria oceniania
Uczestnik maksymalnie może otrzymać 100 punktów, z czego:
1. Maksymalnie 30 punktów jest przyznawane za obecność podczas zajęć (do wyliczenia uwzględniana jest liczba zajęć bez limitu, studenci, którzy uczestniczyli we wszystkich zajęciach, otrzymują punkty dodatkowe). Limit nieobecności to 2 nieobecności na semestr.
2. Maksymalnie 70 punktów jest przyznawane za wykonanie pracy zaliczeniowej (w formie prezentacji grupowej). Szczegóły dotyczące pracy zostaną podane na początku semestru.
Punktacja końcowa:
0-70 pkt - 2
71-75 pkt - 3
76-80 pkt - 3,5
81-85 pkt - 4
86-90 pkt - 4,5
91 pkt i więcej - 5
Kryteria oceny pracy:
1. Poprawność rozwiązania zadania - zgodność rozwiązania z zaleceniami prowadzącego przedmiot
2. Uwzględnienie wszystkich elementów zadania
3. Poprawność językowa – brak błędów pisowni, wyrazowych, gramatycznych, stylistycznych i merytorycznych
4. Spójność poszczególnych elementów zadania pomiędzy sobą
5. Warstwa wizualna – przejrzystość, schludność, atrakcyjność graficzna
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Literatura podstawowa:
• Kall J., Reklama, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014
• Fletcher W., Reklama. Krótkie wprowadzenie, Łódź 2018
• Armstrong G.; Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2016
Literatura dodatkowa:
• Altkorn J., Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999
• Beliczyński J., Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Antykwa, Kraków 1999
• Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001
• Gajlewicz M., Techniki perswazyjne. Podstawy, Difin, Warszawa 2009
• Jones J. Ph., Jak działa reklama, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004
• Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001
• Nowak P. W., Media planning, Proteus Marketingowy Dom Wydwniczy, Kraków 2001
Uwagi
W cyklu 2023L:
Weryfikacja osiągniętych efektów nauczania następuje w trybie zdalnym (platforma Zoom). |
W cyklu 2024L:
Weryfikacja osiągniętych efektów nauczania następuje w trybie zdalnym (platforma Zoom). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: