Marketing w mediach 2700-L-LM-D5MAME-LMM
Omówienie problematyki marketingu medialnego poprzez:
1. Krótkie przypomnienie funkcji środków przekazu oraz zarysowanie kondycji współczesnych mediów.
2. Zdefiniowanie MM poprzez:
a) porównanie zakresu udziału mediów w marketingu tradycyjnym a marketingu medialnym;
b) wskazanie różnic między MM a marketingiem tradycyjnym;
c) przedstawienie oraz omówienie definicji MM;
3. Omówienie systematyki MM:
a) produktu medialnego – zdefiniowanie oraz prezentacja cech unikatowych, wraz z takimi zagadnieniami jak ramówka, cykl życia, marka medialna, innowacje w mediach;
b) dystrybucji medialnej – omówienie roli zjawiska, wykazanie wielu kategorii podziału oraz wskazanie technik rozpowszechniania treści medialnych, wraz z prezentacją metod tradycyjnych i związanych z nowymi mediami, multiplatformy medialne;
c) ceny medialnej – omówienie podziału ceny (osobista oraz instytucjonalna), wykazanie trendów panujących w reklamie medialnej, z podziałem na ogólnopolskie oraz regionalne środki przekazu;
d) promocji medialnej – prezentacja celów, klasyfikacji oraz tzw. „trójkąta promocyjnego”. Analiza zagadnienia autopromocji i autocross-promocji medialnej. Przedstawienie najpopularniejszych metod promocji medialnej
W cyklu 2023Z:
Omówienie problematyki marketingu medialnego poprzez: |
W cyklu 2024Z:
Omówienie problematyki marketingu medialnego poprzez: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali | W cyklu 2024Z: zdalnie | W cyklu 2023Z: zdalnie |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
Student dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu marketingu, prowadzonego przez środki przekazu. Potrafi wskazać różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a medialnym, a także przedstawić systematykę MM. Student zna zasady kreowania produktu medialnego, prowadzenia dystrybucji medialnej, różnicowania ceny oraz promocji medialnej.
Umiejętności
Student umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę MM na działania w codziennej pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych).
Inne kompetencje
Student, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (działy marketingu firm medialnych czy agencje zewnętrzne, zajmujące się elementami MM dla swoich klientów).
Kryteria oceniania
Test: 25 pytań, na który składają się pytania otwarte i zamknięte (pytania zamknięte są wielokrotnego wyboru). Pytania zamknięte punktowane w systemie 0 - 1 punt, pytania otwarte 0 - 2 punkty. Nie przewiduje się punktacji "połówkowej" (0,5 p.)
Test jest zaliczony, gdy student wskaże 50% + 1 p. poprawnych odpowiedzi.
Poprawka: egzamin ustny.
LUB: egzamin ustny (zdalny).
Każdy otrzymuje 3 pytania, które są oceniane w skali 2-5.
Ocena końcowa to średnia z ocen cząstkowych.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010
2. Jupowicz-Ginalska A., Promowanie mediów w mediach, w: Olędzki J. (red.) Public Relations. Społeczne wyzwania, ASPRA-JR, Warszawa 2008.
3. Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60 (4), pp. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190
4. Jupowicz-Ginalska, A. (2017), Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku, „Zeszyty Prasoznawcze”, t. 60, nr 4 (232), s. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190.
5. Jupowicz-Ginalska, A. (2013), Promocja sprzedaży w mediach – próba zdefiniowania zjawiska, [w:] O własnej promocji środków przekazu w Polsce – między teorią a praktyką, red. A. Jupowicz-Ginalska, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, s. 33–57.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Adamowski J. (red.), Waniek D. (nad. nauk.), Media masowe w praktyce społecznej, ASPRA J-R, Warszawa 2007.
4. Kotler Ph., Keller. K.L, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005.
5. Kowalski T., Jung B., Ekonomika mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
6. Kowalski T., Jung B., Media na rynku, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
7. Pleszczyński J., Etyka dziennikarska, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007.
W cyklu 2023Z:
1. Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010 |
W cyklu 2024Z:
1. Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: