Zarządzanie 2700-L-LM-D1ZARZ
Wykład:
Zadaniem wykładu jest ukazanie studentom ogólnych mechanizmów funkcjonowania organizacji i zarządzania nią. Bloki tematyczne wykładu to:
1. Organizacja – modele, cele istnienia, mierniki efektywności
2. Ewolucja koncepcji zarządzania
3. Rodzaje otoczenia organizacji
4. Strategie zarządzania organizacjami
5. Zarządzanie a przedsiębiorczość oraz innowacyjność
6. Planowanie i kontrola w organizacjach
7. Rola jednostki i grupy w organizacjach
8. Przewodzenie i przywództwo w organizacjach
9. Zarządzanie jako proces podejmowania decyzji
10. Kultury korporacyjne
11. Struktury organizacyjne
12. Zarządzanie projektami
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po wysłuchaniu części wykładowej przedmiotu student:
1. Zdobywa ogólna wiedzę na temat funkcjonowania organizacji i sposobów zarządzania nimi. Poznaje procesy zachodzące w organizacji oraz ich dynamikę.
2. Posiada umiejętność rozpoznawanie modeli, celów oraz struktur organizacyjnych, a także potrafi zaprogramować planowanie oraz kontrolę w organizacji
3. Postrzega otaczającą go rzeczywistość społeczno-ekonomiczną jako zbiór wzajemnie od siebie uzależnionych systemów działania celowego.
Kryteria oceniania
Wykład:
Część wykładowa zostanie oceniona na podstawie sprawdzianu pisemnego uzyskanej wiedzy, aktywności na zajęciach oraz wykonania (realizacji) zlecanych przez prowadzącego projektów. Obecność na zajęciach będzie punktowana.
Literatura
• Koźmiński A, Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011
• Grudzewski W. et. al., Przedsiębiorstwo przyszłości, Poltext, Warszawa 2010
• Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004
• Kostera M., (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008
- Koźmiński A.K., Piotrowski W., (red.), Zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: