Zarządzanie i marketing w mediach 2700-L-FAK-Z-ZMM
Zarządzanie i marketing w mediach to znajomość historii powstawania mediów i ich wpływu na rozwój społeczeństw: polityczny, ekonomiczny i kulturalny oraz społeczny. Rola i potęga informacji oraz jej dystrybucja to klucz do oddziaływań i sterowania rozwojem społeczności.
Studenci poznają także media jako przedsiębiorstwa, mechanizmy ekonomiczne jakie nimi rządzą, strukturę organizacyjną mającą wpływ na efektywność, techniki pozwalające na maksymalny udział w rynku oraz wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Media jako narzędzie oddziaływania, towar i produkt przynoszący zyski oraz oręż w potyczkach światopoglądowych.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza:
Znajomość podstaw historii powstania mediów
Znajomość głównych mechanizmów ekonomicznych i praw rynku. Znajomość teorii popytu i podaży oraz technik ich wspomagania.
Znajomość praw makro i mikroekonomii oraz ich wzajemnego wpływu.
Znajomość struktury organizacji instytucji medialnej/redakcji oraz zasad ich zarządzania
Znajomość procesu produkcyjnego/ wytwórczego i dystrybucji na rynku mediów.
Znajomość wartości towaru jakim jest informacja i sposób jej przekazu
Umiejętności:
Student umie opracować strategię utworzenia i wdrożenia na rynek nowego produktu medialnego, posiada umiejętności napisania nie tylko business planu ale też strategii marketingowej, reklamowej i PR w celu osiągnięcia sukcesu ekonomicznego.
Umie poruszać się w środowisku bankowości i fundrisingu, dotacji i sponsoringu.
Inne kompetencje
Wiedza i umiejętności menagerskie wydawcy
Kryteria oceniania
Na ocenę składają się:
- obecności na zajęciach (40 pkt za obecności na wszystkich zajęciach, mniejsza liczba obecności proporcjonalnie przeliczana na punkty)
- praca zaliczeniowa: praca grupowa na podany temat (60 pkt).
Kryteria oceny prezentacji (60 pkt maksymalnie, po 15 pkt maksymalnie za każdy z wymiarów):
- Poprawność językowa - brak błędów różnego typu
- Przejrzystość wizualna - prezentacja jest przygotowana starannie, jest czytelna dla odbiorcy
- Wyczerpanie tematu, biorąc pod uwagę czas na przedstawienie prezentacji
- Merytoryka - wykorzystanie różnych typów źródeł w prezentacji i umiejętność posługiwania się argumentami z nich (cytowania w prezentacji)
Punkty zostaną przeliczone na oceny według następującej skali:
0-70 pkt - 2
71-75 pkt - 3
76-80 pkt - 3,5
81-85 pkt - 4
86-90 pkt - 4,5
91 pkt i więcej - 5
Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze.
Literatura
P.Grochmalski, A.Krygier, Z historii mediów i dziennikarstwa, e-bookowo, 2015
Bajka Z., Historia mediów, Kraków 2008
Briggs A., Burke P.,
Społeczna historia mediów.
Od Gutenberga do Internetu, Warszawa 2015
Goban-Klas T., Zarys historii i rozwoju mediów. Od malowideł naskalnych do multimediów, Kraków 2001.
Zbiory własne: Archiwum materiałów prasowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: