Opracowanie językowe prac dyplomowych 2700-L-FAK-Z-OJPD
Podczas zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. wyróżniki stylu naukowego,
2. wpływ stylu potocznego na styl naukowy,
3. tytuł i temat pracy dyplomowej,
4. struktura pracy dyplomowej,
5. zasady wykorzystania cudzej myśli we własnym tekście, problem plagiatu,
6. techniki wykorzystywane w tekstach naukowych,
7. poprawność leksykalna w pracy dyplomowej,
8. edytorskie przygotowanie pracy dyplomowej,
9. ortografia i interpunkcja w tekstach naukowych,
10. poprawność składniowa w pracy dyplomowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Studenci:
1. znają zasady kompozycji pracy dyplomowej,
2. znają zasady cytowania i sposoby wprowadzania cytatów do własnego tekstu.
UMIEJĘTNOŚCI
Studenci:
1. potrafią przygotować tekst poprawny pod względem edytorskim,
2. umieją sporządzić przypisy i bibliografię.
INNE KOMPETENCJE
Studenci swobodnie posługują się stylem naukowym.
Kryteria oceniania
Podczas zajęć studenci będą:
1. pracować z tekstami,
2. rozwiązywać testy jedno- i wielokrotnego wyboru,
3. rozwiązywać zadania otwarte.
Ocenianie ciągłe.
Brak możliwości poprawy pozytywnych ocen końcowych.
Literatura
Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Grażyna Jurkowlaniec, Warszawa 2019
Hanna Jadacka, Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia, Warszawa 2013
Anna Majewska-Tworek, Tomasz Piekot, Monika Zaśko-Zielińska, Sztuka pisania. Przewodnik po tekstach użytkowych, Warszawa 2008
Andrzej Markowski, Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2018
Wielki słownik ortograficzny PWN, red. Edward Polański, Warszawa 2021
Nowy słownik poprawnej polszczyzny, red. Andrzej Markowski, Warszawa 2002
Adam Wolański, Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Warszawa 2013
Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Wykłady ze stylistyki, Warszawa 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: