Seminarium licencjackie 2700-L-DM-Z6SELI-FPR
Zajęcia koncentrują się na zapoznaniu studentów z podstawowymi technikami tworzenia tekstów naukowych. Wraz z zainteresowanymi przygotowany jest plan pracy, a następnie kolejne części licencjatu (wstęp, rozdziały, przypisy, zakończenie, bibliografia). Naczelną funkcję pełnią w tym przypadku konsultacje z promotorem pracy, który, prócz prowadzenia zajęć, koordynuje postęp prac poszczególnych dyplomantów. Studenci zapoznają się również z procedurą obrony pracy licencjackiej. Zwieńczeniem zajęć jest przedstawienie całości tekstu i jego zatwierdzenie, a następnie obrona pracy naukowej.
Rodzaj przedmiotu
seminaria licencjackie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Posiada wiedzę o mechanizmach komunikacji międzyludzkiej, percepcji informacji przez obywateli i społeczeństwo, jak i znaczeniu tych mechanizmów dla procesów komunikowania się między jednostką a społeczeństwem oraz innymi podmiotami życia społecznego.
- Zna podstawowe uwarunkowania i techniki reklamy i promocji, struktury rynku reklamowego w kraju i za granicą oraz znaczenie reklamy i innych narzędzi komunikacji marketingowej w procesie komunikowania i oddziaływaniu na odbiorców.
Umiejętności:
- Dostrzega, dokonuje logicznych obserwacji i interpretacji zjawisk z obszaru komunikowania masowego, public relations, marketingu i reklamy.
- Ma umiejętność opisu i analizy procesów komunikowania i działań public relations na podstawie nabytej wiedzy teoretycznej z tego zakresu.
- Poddaje analizie przyczyny występowania i przebieg zjawisk w obrębie dziedzin komunikowania, public relations, marketingu, reklamy, teorii organizacji i zarządzania, itp.
- Posiada podstawowe umiejętności do efektywnego projektowania i prowadzenia działań public relations w oparciu o nabytą wiedzę teoretyczną i praktyczną.
- Umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu źródeł i sposobów zasadnych dla public relations i komunikowania społecznego.
- Potrafi pracować indywidualnie i współpracować w zespole w zakresie zadań związanych z działaniami public relations.
Kompetencje:
- Ma podstawowe niezbędne umiejętności skutecznego komunikowania się z publicznościami na zasadach określonych w teorii public relations, komunikowania społecznego, masowego i interpersonalnego, promocji sprzedaży, marketingu medialnego, logiki, etc.
- Ma świadomość znaczenia i konieczności etycznego postępowania w pracy w dziedzinie public relations i pokrewnych, w szczególności w oparciu o dziedzinowe branżowe kodeksy etyczne, krajowe i zagraniczne.
- Potrafi brać odpowiedzialność za powierzone mu zadania.
- Ma umiejętności skutecznego pozyskiwania i selekcjonowania informacji z wykorzystaniem różnorodnych źródeł oraz wykorzystania ich do aktywności zawodowej, prywatnej, zdobywania i doskonalenia wiedzy i umiejętności.
- Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu specjalisty public relations.
Kryteria oceniania
- Oddawanie i zatwierdzanie kolejnych części pracy licencjackiej wg ustalonego harmonogramu
- Ocena uzależniona od terminowości i kompletności
- Zaliczenie po oddaniu całości pracy licencjackiej do zatwierdzenia promotorowi
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
S. Black: Public relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998;
A. Davies: Public relations. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007;
W. Furman: Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2006;
S. Gawroński: Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2006;
W. Jabłoński: Kreowanie informacji. Media relations. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006;
J. Olędzki: Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2009;
J. Olędzki, D. Tworzydło (red.): Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006;
B. Rozwadowska: Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002;
F. P. Seitel: Public relations w praktyce. Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003;
Sztuka public relations (praca zbiorowa). Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006;
K. Wojcik: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: