Trening PR 2700-L-DM-Z2TREN-PRM
Przedmiot ma charakter warsztatowy. Cel: przybliżenie studentom działania agencji PR/komórki PR w organizacji. Studenci zorganizują zespoły, które – jak mała studencka agencja PR/komórka PR w organizacji – będą pracowały dla realnych klientów. Poznają realia pracy PR: od wyboru klienta i przekonania go o potrzebie wsparcia PR, przez koncepcję programu komunikacyjnego, po prezentację programu przed grupą (z ew. udziałem klienta).
Wszystkie zespoły będą wykonywały porównywalne zadania, ale każdy powinien zaproponować własną strategię i dobrać adekwatne do niej techniki i narzędzia PR. Prezentacja kolejnych wersji materiałów, tekstów i projektów przez zespoły i studentów zapewni rozwój warsztatu PR uczestników zajęć.
Prezentacja programu PR dla danego klienta będzie podsumowaniem pracy zespołowej i indywidualnej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Wiedza
1. zna etapy typowego projektu PR
2. zna podstawowe narzędzia i techniki PR – tradycyjne i nowe
3. identyfikuje różne techniki komunikowania i standardy profesjonalne PR
4. wie, jak zaplanować i zrealizować projekt PR w zespole
Umiejętności
1. umie dobrać źródła potrzebne do przygotowania projektu PR
2. potrafi zgromadzić dane i informacje niezbędne do działań komunikacyjnych
3. umie przygotować ramowy projekt PR
4. jest w stanie pracować zespołowo nad projektem PR
Inne kompetencje
1. rozumie, kiedy i po co stosować określone narzędzia i techniki PR
2. może popularyzować standardy profesjonalne wśród pracowników PR
Kryteria oceniania
Ocena umiejętności pracy zespołowej, indywidualnego wkładu w projekt, indywidualnych zadań i aktywności na zajęciach. Meritum: 60% oceny (po 30% za udział w pracy zespołowej i za zadania indywidualne). Terminowość: 30% oceny ogólnej. Aktywność na zajęciach: 10% ogólnej oceny (wypowiedzi ad rem, z odwołaniem do konkretnych źródeł).
Praktyki zawodowe
Nie występują.
Literatura
Podstawowa:
1. E.W. Austin, B.E. Pinkleton, Strategic Public Relations Management. Planning and Managing Effective Communication Programs, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey, London 2006
2. [Praca zbiorowa], Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, ZFPR, Warszawa 2006
3. F.P. Seitel, Public relations w praktyce, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003
Uzupełniająca:
pozycje z mediów specjalistycznych, odpowiednio do potrzeb danego zespołu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: