Komunikacja korporacyjna 2700-L-DM-D6KOKO-PRM
Marka – jej historia i istota. Identyfikaxja, gwarancja, promocj -główne funkcje marek. Siła marki. Marka produktowa vs korporacyjna. Jak stworzyć portfolio brandów – architektura marki.
Tożsamość -źródła siły marki. Źródła tożsamości i wybrane modele identyfikacji. Reputacja -wpływ i znczenie dla sukcesu marki. Czynniki wpływające na reputacje, zarządzanie reputacją. Wizerunek marki. Typy wizerunków marki. Pozycjonowanie.
Wizja i misja organizacji. Sposoby ich tworzenia. Wartości w brandingu korporacyjnym. Kultura organizacyjna. Typologie i rodzaje kultur. Zarządzanie kultura korporacyjną. Identyfikacja wizualna, systemy i elementy identyfikacji wizualnej, logotyp, symbolika kolorów i znaczenie dla marki.
Komunikacja koporacyjna -istota, funkcje i narzędzia. Komunikacja korporacyjna a marketing. Rol, cele, funkcje, miejsce i pozycja w organizacji. Trendy i rozwój dyscypliny. Interesartiusze – kluczowe grupy dla sukcesu organizacji. Rodzaje interesariuszy, naliza i mapowanie. Dialog z interesariuszami
Procesy w komunikacji korporacyjnej – planowanie i strategia. Analiza stanu wyjściowego. Badania świadomości i wizerunku marki. Audyt komunikacyjny. Planowanie programów i kampanii komunikacyjnych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Znajomość zagadnień dotyczących marki, jej funkcji, celów, architektury
• Znajomość sposobów definiowania grup docelowych, sposobów pozycjonowania marki.
• Wiedza dotycząca tożsamości, reputacji i wizerunku
• Znajomość misji, wizji, wartości i identyfikacji wizualnej.
• Wiedza dotycząca znaczenia komunikacji korporacyjnej - istota, funkcje, narzędzia
• Wiedza dotycząca procesów w komunikacji korporacyjnej.
• Znajomości roli interesariuszy w organizacji.
Umiejętności
• Oceny działań komunikacji korporacyjnej
• Definiowania procesów w komunikacji korporacyjnej.
• Umiejętność wyboru pozycjonowania, tworzenia architektury marki
• Podstawowa umiejętność przygotowywania strategii marki.
• Umiejętność przygotowywania strategii komunikacji marki i wyboru metod oraz kanałów komunikacyjnych.
• Analiz identyfikacji wizualnej marek i określania ich znaczenia.
• Analiz budowy marki, zarządzania nią, procesów rebrandingu, tworzenia portfeli marek.
Inne kompetencje
• Rozumie potrzebę kompleksowej komunikacji organizacji.
• Rozumie potrzebę definiowania celów, grup docelowych i badania realizowanych projektów.
Kryteria oceniania
Wykład stacjonarny - praca pisemna (analiza reklam) + pisemny egzamin końcowy. Obecność obowiązkowa.
Wykład online - praca pisemna (analiza reklam) + egzamin ustny online Obecność obowiązkowa.
Bonus - najlepsi są zwolnieni z egzaminu
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Cornelissen J., Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Warszawa 2010
2. Daszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej., Wydawnictwo Difin, Warszawa 2014
3. D’Alessandro D. F., Kreowanie marki. Jak wypracować perfekcyjny wizerunek firmy i produktu, Wydawnictwo RM, Warszawa 2001
4. Krawiec F., Kreowanie i zarządzanie reputacja firmy, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp z o.o. Warszawa 2009,
5. Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
6. Kończak J. Bylicki P., Istota marki korporacyjnej i jej komunikacja w XXI wieku, Warszawa 2018
7. Fombrun C.J, van Riel C.B.M. Essential of corporate communication, Routledge Tylor and Francis Group, London and New York 2007
8. Kitchen J.P., Schultz E.D., Raising the corporate umbrella. Corporate communications in the 21st century, New York 2001
9. Van Riel C.B.M., Principles of Corporate Communication, London 1995,
10. Herlé M., Rustema C. Corporate Communication Worldwide, Noordhoff Uitgevers bv Groningen/Houten, the Netherlands, 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: